اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

اعتماد به آمریکا ساده‌لوحی و برخلاف توصیه‌های امام و رهبری است

امام جمعه ایلام گفت: اعتماد به رژیم آمریکا ساده‌لوحی و برخلاف توصیه‌های امام و رهبری است.

اعتماد به آمریکا ساده‌لوحی و برخلاف توصیه‌های امام و رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام در محل مصلای امام خمینی اظهار داشت: واقعیت این است رژیم آمریکا و سران کاخ سفید که وابستگی شدیدی به صهیونیست‌های جنایتکار دارند، دشمنی و خصومت‌ورزی با ملت ایران را اساسی‌ترین نقشه راه برای پیشرفت اهداف سیاسی و تأمین منافع استعماری خود می‌دانند.

وی ادامه داد: رژیم آمریکا بیش از سه دهه با اعمال تحریم‌ها و فشارهای سیاسی، امنیتی، اقتصادی و حمایت از رژیم عراق و گروهک‌های تروریستی و جریان‌های ضدانقلاب و برانداز از جمله گروهک منافقین، پژاک، تهدید‌های مستمر و حمله نظامی و حمایت‌های فراوان مالی تبلیغاتی از سران فتنه و فتنه‌گران در سال 88 اوج خصومت و دشمنی با ملت و نظام اسلامی را به نمایش گذاشت.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: بنابراین اعتماد به چنین رژیمی و باز کردن باب مذاکره با آن عقب‌نشینی از مواضع و حق نظام و فاصله گرفتن از آرمان‌های امام راحل و شهیدان است. آن کسانی که می‌گویند ما نمی‌‌توانیم با جهان قهر باشیم، این یک حرف بی‌اساس است، ما کجا با دنیا قهر هستیم، انقلاب و نظام اسلامی در طول 34 سال بیشترین تعامل و ارتباط را با جهان داشته است.

لطفی تصریح کرد: قهر با آمریکا و عدم ارتباط دیپلماسی با این رژیم قهر با سایر کشورهای دنیا نیست، این گونه اظهارنظرها تکرار حرف‌های سران رژیم آمریکاست که ایران در جهان منزوی است و آن‌ها ما را محور شرارت جهانی قرار داده‌اند و با همین شعار فشارها را علیه ملت ایران افزایش داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در دولت اصلاحات بیشترین امتیاز را برای ارتباط به آمریکا داده شد و عقب‌نشینی از مواضع و سیاست‌های اصولی در گفتار و رفتار دیپلماسی سران اصلاحات دیدید اما آمریکا‌ها باز کردن باب گفت‌وگو را به رسمت شناختن رژیم صهیونیستی و عدم حمایت ایران از حزب‌الله لبنان و رزمندگان حماس عنوان کردند.

وی ادامه داد: حضور جریان‌ها و گروه‌ها و اشخاصی که در جریان فتنه 88 در کنار سران فتنه قرار گرفتند و از آن‌ها حمایت کردند در دولت آینده و مدیریت کشور در همه سطوح خیانت به امام و شهیدان است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: زیرا سران فتنه و حامیان داخلی آن‌ها جایگاهی در میان ملت ندارند بلکه منفورترین چهره‌های سیاسی در کشور فتنه‌گران و حتی ساکتین جریان فتنه 88 هستند لذا میدان دادن به آنها در مدیریت‌ها به مصلحت نیست.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به هفته اطعام نیازمند و اطعام ایتام اشاره کرد و گفت: روز اکرام و کمک به نیازمندان و رسیدن به ایتام یک مسئله‌ بسیار مهم انسانی است و عمل به دستورات اسلامی و احیای سنت رسول اکرم و سیره امامان معصوم (ع) است.

وی همچنین به پنجم مرداد ماه 1358 سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب در تهران اشاره کرد و افزود: نخستین نماز جمعه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تهران به اقامه مجاهد نستوه آیت‌الله طالقانی در سال 1358 شمسی اقامه شد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برپایی نماز جمعه در سراسر کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین به ششم مرداد ماه روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: انتظار مردم از مسئولان ایجاد شغل و کارآفرینی، تولید علم و فتح قله‌های رفیع و حرکت به سوی مرزهای دانش است با کار و تلاش می‌شود از مرزهایی که امروز دانش دارد، عبور کرد.

انتهای پیام/2246/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول