اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بانوان ایران و مسلمان کشورهای هم‌جوار صورت گرفت

برگزاری جشنواره سفره‌های آسمانی در جنوب پایتخت

جشنواره آشپزی «سفره‌های آسمانی» در جنوب پایتخت برگزار شد.

برگزاری جشنواره سفره‌های آسمانی در جنوب پایتخت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی شهرری، بزرگترین و متنوع‌ترین جشنواره سفره‌های آسمانی و رقابت سفره‌آرایی بانوان ایرانی و مسلمان کشورهای هم‌جوار همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) در ویژه برنامه بر آستان جانان فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

در این جشنواره بانوان با همراهی اعضای خانواده و همسران خود با تزئین سفره‌های افطاری که با غذاهای بومی هر قوم مزین شده بود با یک دیگر به رقابت پرداختند.

جشنواره سفره‌های آسمانی میزبان نماینده‌هایی از اقوام مختلف از جمله لرستان، کردستان، آذربایجان، اراک،اصفهان، گیلان، مازندران، قم، کاشان، کرمانشاه، اردبیل، گرمسار، تبریز، اصفهان، زنجان، مشهد، نهاوند، شیراز و جمعی از اهالی شهرری و کشورهای مسلمان هم‌جوار افغانستان و عراق بود.

در این جشنواره بیش از 60 نفر از بانوان ایرانی به همراه نمایندگانی از کشورهای همسایه هنر خود را در سفره‌آرایی اطعام ماه مبارک رمضان به نمایش گذاشتند.

جشنواره «سفره‌های آسمانی» شیوه‌های طبخ و فرهنگ تغذیه به‌منظور شناخت بیشتر غذاهای اقوام مختلف ایرانی و کشورهای مسلمان همجوار با حضور کارشناسان سفره‌آرایی و آشپزی برگزار شد.

این جشنواره با داوری زرین چیت‌سازی کارشناس آشپزی، شیرینی‌پزی و سفره‌آرایی با سابقه 25 سال داوری و مریم سلمانیان کارشناس سفره‌آرایی،کافی‌شاپ، آشپزی و شیرینی‌پزی با سابقه 27 سال داوری برگزار شد.

ندا منصوری از شهرری، فاطمه سیلانی از قم، افرازنگنه بغداد، اعظم رضازاده کاشان، کاظم علی‌نژاد از تبریز، فاطمه حسینی و ریحانه سلیمانی از زنجان، حبیبه بربی از افغانستان، افسانه صابری از شهرری، مریم مهدکیا از اردبیل، فهیمه علی‌اکبرزاده از تبریز به عنوان برگزیدگان جشنواره انتخاب شدند.

در جشنواره سفره‌های آسمانی فاطمه سیلانی حلوای سه مغز استان قم را استفاده از هل، بادام زمینی، بادام و آرد تهیه کرده بود.

در ادامه اعظم رضازاده از استان کاشان آش اماج با استفاده از عدس، اسفناج، پیاز داغ، آرد، زردچوبه، نمک، نعناع داغ و سرکه تهیه کرده بود.

کاظم علی‌نژاد از شهرری غذای سنتی آذربایجان آش دوغ را با استفاده از نخود، برنج، بلغور گندم، هویج، گوشت، دوغ یا ماست، سبزی آش، سیر، پیاز داغ، فلفل، نمک، زردچوبه و تخم مرغ درست کرده بود. وی تنها مرد شرکت‌کننده در جشنواره سفره‌های آسمانی بود.

ندا منصوری غذای شهرری را آش خیار چنبر را با استفاده از بلغور گندم، سبزی آش، لوبیا چیتی، عدس، پیاز، خیار چنبر، آب گوشت و کشک تهیه کرده بود.

این گزارش حاکی است، در پایان این جشنواره از نفرات برتر این مسابقه با اهداء جوایزی ارزشمند، توسط فرهنگسرای ولاء تجلیل شد.

این جشنواره در مجموعه فرهنگی _ ورزشی قمر بنی‌هاشم (ع)(جانبازان) واقع در شهرری، خیابان فدائیان اسلام، بالاتر از پل سیمان برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول