اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس:

توزیع 4هزارو 500 وعده غذایی در بین مردم زلزله‌زده شنبه

مشاور مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: به همت مردم نیک اندیش استان فارس 4هزارو 500 وعده غذایی گرم بین آسیب دیدگان از زلزله شنبه توزیع شد.

توزیع 4هزارو 500 وعده غذایی در بین مردم زلزله‌زده شنبه

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، در حاشیه برپایی سفره‌های مهربانی و توزیع 3 هزار وعده غذایی اهدایی مردم نیک اندیش استان فارس به مردم زلزله زده شنبه حامد حجازی در گفت و گو با خبرنگار فارس در دشتی گفت: بنا بر این شد تا ستاد مردم جمعیت هلال احمر 2 هزار و 500  وعده غذایی را در ماه مبارک رمضان بین مردم زلزله زده شنبه و طسوج توزیع نماید که با استقبال خوب مردم روبرو شد.

مشاور مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس افزود: کمک های مردمی از شهرستان شیراز و کازرون باعث شد تا ما بیش از 4 هزار و 500 وعده غذای گرم در شهر شنبه پخت و همزمان با میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) توزیع نماییم.

وی ادامه داد: توزیع یک هزار وعده غذایی گرم در سفره افطاری نیز از اقداماتی بود که توسط ستاد مردمی جمعیت هلال احمر شیراز در شهر شنبه انجام شد.

مشاور شهردار تهران نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس در دشتی، ضمن تسلیت مجدد جانباختگان زلزله 6.1 دهم ریشتری 20 فروردین ماه سال جاری که منجر به ازبین رفتن 37 نفر از مردم شنبه شد اظهارداشت: این ماه ماهی است که سزاوار بندگان نیکوکار خدا است که از این فرصت پیش‏ آمده و منحصر به فرد استفاده‌‏ بهینه کنند تا توشه‏‌ای برای خود در آخرت ذخیره سازند.

محمدباقر میگلی نژاد افزود: جمعیت هلال احمر از بدو حادثه در مناطق زلزله زده شنبه حضور داشتند و کار امداد رسانی را انجام داده‌اند.امروز شاهد گستراندن سفره‌های مهربانی در این شهر زلزله‌زده هستیم و این نشانه مردمی بودن این نهاد است و این امر می‌تواند زمینه شادی روزه‌داران نیازمند را فراهم کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس در دشتی یادآور شد: جمعیت هلال احمر استان بوشهر با همکاری خیرین و اعضای داوطلب جمعیت در مناطق زلزله‌ زده شهر شنبه و با مشارکت جمعیت هلال احمر استان فارس سفره‌های مهربانی را با توزیع وعده غذای گرم بین زلزله زدگان و همزمان با سفره افطاری در شهر شنبه انجام داد.

عبدالکریم شعبان زاده افزود: سفره های مهربانی در روزهای آینده در روستاهای بخش شنبه از جمله چاه گاه، حاج احمدی، درویشی و باغان و با همکاری و مشارکت استانهای هرمزگان، خوزستان، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد نیز برپا خواهد شد.

محمد خرم روز یکی از شهروندان شنبه‌ای نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس در دشتی گفت: خانه‌ام براثر زلزله ازبین رفته و اثاثیه ما از بین رفته و مشکل ما در حال حاضر یک یخچال است.بیش از 600 تا 700 یخچال بین نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و خانواده جانباختگان توزیع شد و 100 دستگاه دیگر نیز بین مزدوجین توزیع کردند.

خرم روز خواستار تامین یخچال شد و گفت: هشت سر عائله دارم و بعلت نداشت توان مالی قادر به تهیه آن نیستم.

حسن یاقوطی فرد نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: برای بازسازی منزلم که بر اثر زلزله تخریب شده است  فعالیت‌هایی انجام شد ولی اکنون که تا سردرب رسانده رها شده است و قرار است بعد از ماه مبارک رمضان ادامه  دهند.

این شهروند شنبه ای افزود: یخچال ما زیر آوار مانده بود و قابل استفاده نیست مراجعه کردم بنا بود یکدستگاه یخچال تحویل دهند که تاکنون محقق نشده است. به خانواده شش نفری ما یک دستگاه کانکس تحویل داده‌اند که جوابگوی نیاز ما نیست.

نگهدار سلطانی یکی دیگر از شهروندان شنبه ای نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: برای بازسازی منزل تخریب شده ما چند ماه است که فقط کرسی چینی (فونداسیون) انجام داده‌اند و با وجود دادن وثیقه دریافت وام کار را رها کرده‌اند.

سید علی هاشمی فرماندار شهرستان دشتی نیز در بین مردم زلزله‌زده حضور یافت و به سوالات آسیب دیدگان پاسخ گفت.

انتهای پیام/66006/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول