اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری انجام می‌شود

راه‌اندازی 50 درصد رشته‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان در پردیس آزاد شماره یک

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان امسال بیش از 50 درصد رشته‌هایی که در پردیس اصلی دانشگاه سیستان و بلوچستان فعال هستند در پردیس آزاد شماره یک این دانشگاه نیز فعال می‌شوند.

راه‌اندازی 50 درصد رشته‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان در پردیس آزاد شماره یک

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا رضوانی شامگاه پنج‌شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: تقریبا تمام رشته‌های کارشناسی مقطع دکترا را دارا هستند.

وی از برگزاری کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی در دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال جاری خبرداد و گفت: همایش ملی پیشگیری از آسیب‌های پر خطر و کنفرانس ملی ریاضی از جمله برنامه‌هایی هستند که امسال اجرایی خواهند شد.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم‌اکنون 167 رشته و گرایش دکترا در این دانشگاه وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال 90 با تأسیس پردیس شماره 2 زاهدان فصل دیگری از فعالیت‌های دانشگاه در زمینه گسترش دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تبادل دانش با دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی گشوده شد، گفت: در پردیس شماره 2 دانشگاه نیز هم‌اکنون 80 رشته و گرایش و در پردیس چابهار 12 رشته فعال است.

رضوانی بیان کرد: تا پایان امسال 50 درصد رشته‌هایی که در پردیس اصلی دانشگاه سیستان و بلوچستان فعال هستند در پردیس آزاد نیز فعال خواهند شد.

وی از امضاء تفاهمنامه با دانشگاه ایتالیا خبر داد و گفت: در زمینه رشته باستان‌شناسی با توجه به تمایل و درخواست دانشگاه ایتالیا، به زودی تفاهمنامه‌ای در این زمینه با آن دانشگاه امضا خواهد شد.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: هم‌اکنون تعداد 70 مجله از مجموعه مقالات علمی دانشگاه به صورت بین‌المللی و به زبان انگلیسی منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث آزمایشگاه‌های مدرن و مجهز، راه‌اندازی آموزشگاه‌های مجازی، شبکه 25 کیلومتری فیبر نوری، مجهزترین و بزرگترین کتابخانه جنوب شرق کشور، کتابخانه دیجیتال و چندین مرکز کامپیوتر و زیباسازی اماکن مذهبی دانشگاه از دیگر امکانات ایجاد شده در دانشگاه سیستان و بلوچستان است.

این مسئول افزود: این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر در سال 84 در منطقه سیستان و بلوچستان توانست با احراز شاخص‌های لازم به جرگه دانشگاه‌های توسعه یافته بپیوندد و از نظر تشکیلاتی در ردیف دانشگاه‌های رتبه الف کشور قرار بگیرد.

رضوانی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در 18 دانشکده و 357 رشته و گرایش در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.از فعالیت‌های مهم ارتباطات علمی و مستمر با دانشگاه‌های معتبر جهان، برگزاری چندین سمینار علمی و بین‌المللی، برگزاری رشته‌های مشترک تحصیلی با دانشکده‌های معتبر طرف قرارداد دانشگاه و استفاده از تسهیلات مدرن آموزشی و کمک آموزشی است.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طرح ضیافت اندیشه امسال برای بیش از 2 هزار نفر از دانشجویان و 150 نفر از اعضای هیئت علمی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/75004/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول