اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله وافی:

مسجد مقدس جمکران مامن عبودیت در درگاه الهی است

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: مسجد کوچکی که بر اساس تقوی به امر ولی خدا به عنوان مقدس‌ترین زمین برای مردم بنا شده، بعد از هزار سال همچنان برقرار بوده و دل‌های مردم به سوی آن جذب شده است.

مسجد مقدس جمکران مامن عبودیت در درگاه الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله شیخ ابوالقاسم وافی در مراسمی که به مناسبت سالروز تاسیس مسجد مقدس جمکران در شب هفدهم رمضان برگزار شد در جمع خادمان و منتظران حضرت ولی عصر (عج) با بیان اینکه این شب از جهات مختلف دارای اهمیت است اظهار داشت: شب هفدهم رمضان در کتاب مفاتیح‌الجنان یک فصل مجزا دارد، جنگ بدر در این ماه واقع شده و در آن فضیلت بسیار بزرگی برای امیرالمؤمنین (ع) رقم خورده است.

وی ادامه داد: شب جمعه در میان شب‌های هفته و ماه مبارک رمضان شبی پر فضیلت است که در روایت آمده است در موقع افطار شب‌های جمعه، خداوند متعال هزاران انسانی که گرفتار و گناهکار هستند از آتش نجات داده و آنها را مورد مغفرت و رحمت خود قرار می‌دهد.

تولیت مسجد مقدس جمکران سومین ویژگی شب هفدهم رمضان را سالگرد بنای مسجد مقدس جمکران به امر مبارک حضرت ولی عصر (عج) دانست و بیان داشت: در صدر اسلام و با ورود حضرت محمد (ص) به مدینه ابتدا ایشان دستور ساخت مسجد قبا را دادند، ایشان پیش از سامان دادن به اوضاع مسلمین، در حالی که مشرکین در کمین آنان هستند دستور ساخت مسجد را می‌دهند تا مؤمنین در این مسجد تربیت شده و در چنین شبی در جنگ بدر به فیوضات الهی دست یابند. 

وافی ادامه داد: مسجد مقدس جمکران از جمله مساجدی است که بر اساس تقوا ساخته شده است، مؤسس آن شاخص‌ترین، با تقواترین و حجت خدا بر روی زمین، وجود مبارک حضرت ولی عصر (عج) هستند، به عنوان زمین مقدس از آن یاد می‌کنند و دستور نماز و عبادت به ویژه مسئله عبودیت و استعانت از درگاه الهی در این جا صادر می‌شود و مؤمنین را دعوت به حضور در این مکان مقدس می‌کنند.

وی افزود: در طول هزار سال گذر تاریخ صدها کاخ ویران شد و چقدر ساختمان‌های مجلل و شهرها بنا شد ولی آثاری از آن‌ها نیست، ولی مسجد کوچکی بر اساس تقوا به امر ولی خدا به عنوان مقدس‌ترین زمین برای مردم بنا می‌شود و بعد از هزار سال که می‌گذرد می‌بینیم این مسجد همچنان برقرار است و دل‌های مردم نیز به سوی آن جذب شده است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: در زمین کوچکی هزار سال پیش مسجدی ساخته شده و بعد از هزار سال تمام دنیا به این مکان توجه دارند، مگر ما چه تبلیغی برای این مسجد کرده‌ایم که امروز به این اندازه مورد توجه عاشقان حضرت ولی عصر (عج) و در مقابل دشمنان ایشان قرار گرفته است؟

وافی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال برای کسانی که به مسجد می‌روند شرطی را قرار داده است اظهار داشت: قرآن می‌فرماید انسان‌هایی که به این چنین مکان‌های مقدسی می‌روند باید محبوب خدا باشند و خود را آلودگی و گناه پاک سازند، چه کسی اولی‌تر از خدمتگزاران مسجد که این شرط را داشته باشند؟ آیا ما واقعاً به این شکل هستیم که وجودمان توأم با طهارت باشد و آلودگی‌ها را از روحمان زدوده باشیم؟ آیا محبوب خدا هستیم؟ این شرط شرط سنگینی برای خادمین این مکان مقدس است.

وی ادامه داد: اگر این چنین نیست باید در رفتارمان تأمل کنیم تا بدانیم چه میزان رفتارمان طبق خواست خداست و زندگی‌مان چه میزان در راه خدا بوده، چه میزان لغزش داشتیم و آیا شئون این مسجد را رعایت کرده‌ایم یا خیر؟ آیا زندگی ما بر اساس تقوا است یا خیر؟

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه با آن مواجه هستیم حاصل گناهان ما است ابراز داشت: قرآن و روایات نیز بر این امر تاکید دارند، پیامبر (ص) فرمودند حتی قیمت اجناس و گرانی آن به واسطه گناهان است. برخی می‌گویند گرانی‌ها به واسطه تحریم مستکبرین است ولی باید بدانیم که منشاء اصلی آن گناهان خود ما است.

وافی گفت: ایران اسلامی ما منشاء اعتماد و اطمینان است، شما وضعیت کشورهای اسلامی را ببینید، کشورهایی که 95 درصد آن مسلمان هستند همه گرفتارند ولی نمی‌دانند منشاء این همه گرفتاری و مشکلات در چیست. قرآن کریم می‌فرماید یکی از بلایای الهی گرفتن نعمت امنیت است که این مسئله شامل همه می‌شود.

وی ادامه داد: نظام اسلامی یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است که همه باید در حفظ آن تلاش کنند. پشتیبانی از ولایت فقیه عمل به حدود الهی است که ولی فقیه آن را ترسیم می‌کند، وقتی ما به این ترسیم عمل نکردیم نه شهدای ما بالاتر از شهدای کربلا هستند و یا نظام ولایی ما قوی‌تر از نظام ولایی امیرالمؤمنین (ع) است، شهدا در کربلا به شهادت رسیدند ولی جامعه عوض نشد چون مردم حسین‌خواه نبودند.

عضو خبرگان رهبری افزود: خون امام حسین (ع) اصل اسلام را حفظ کرد ولی جامعه اسلامی همان جامعه منحرف ماند و امامان معصوم ما آن همه سختی‌ها و فشارها و دشمنی‌ها را توسط این جامعه منحرف بر خود دیدند تا امروز که در دوران غیبت کبری با این حجم از مشکلات مواجه هستیم.

وافی گفت: کسانی که در کارهای فرهنگی فعال هستند بر روی اصول روشن قرآنی خطوطشان را ترسیم کنند و اگر جامعه بر خلاف این خطوط حرکت کرد خداوند گرسنگی را به واسطه کفران نعمت بر مردم حاکم می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خادمین و زائرین مسجد مقدس جمکران باید محبوب خدا باشند و محبوب خدا بودن به واسطه اجرای اوامر الهی است و باید همواره با رعایت تقوا در مسیر اوامر الهی و خشنودی صاحب‌الزمان (عج) قدم برداریم.

انتهای پیام/78009/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول