اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مواد مخدر گیلان خبر داد

افزایش نگران کننده مصرف شیشه در گیلان

رئیس پلیس مواد مخدر گیلان گفت: افزایش مصرف مواد مخدر از نوع شیشه در گیلان نگران کننده است.

افزایش نگران کننده مصرف شیشه در گیلان

فرهاد فلاح کریمی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران طبق مطالعاتی که در سال‌های اخیر انجام داده به این نتیجه رسیده است که در حوزه امنیتی مبارزه با سرقت‌های خرد و خرده‌فروشان مواد مخدر از مطالبات مهم مردم است.

وی با اشاره به عملکرد پلیس مواد مخدر گیلان در چهار ماه نخست امسال، افزود: در این مدت به لحاظ کشفیات در حوزه مواد مخدر نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل، 32 درصد رشد داشته‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان، اذعان کرد: در تیر ماه سال جاری نیز کشفیات مواد مخدر در استان 77 درصد رشد داشته است.

وی یکی از اقدام‌های پلیس مواد مخدر گیلان را اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده عنوان کرد و متذکر شد: پاکسازی محلات آلوده در اولویت کاری پلیس مواد مخدر استان قرار دارد و طبق گزارش‌های مردمی در مدت مذکور تاکنون 10 مرحله از این طرح پاکسازی در 81 نقطه استان اجرایی شده است.

فلاح‌کریمی با اشاره به تعداد دستگیر شدگان در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در گیلان، متذکر شد: در راستای اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در استان بیش از یک‌هزار و 200 نفر از معتادان رها و خرده‌فروشان مواد مخدر در گیلان شناسایی و دستگیر شدند.

وی درباره میزان کشفیات مواد مخدر در گیلان خاطرنشان کرد: در چهار ماه نخست امسال 53 درصد مواد مخدر از نوع تریاک، 34 درصد هروئین، هفت درصد حشیش، دو درصد شیشه و یک درصد انواع دیگر مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به آمار دستگیر شدگان در حوزه مواد مخدر گیلان، خاطرنشان کرد: در بحث دستگیرشدگان حوزه مواد مخدر 45 درصد مصرف کنندگان مخدر از نوع تریاک، 31 درصد شیشه، 14 درصد هروئین و شش درصد حشیش هستند.

وی افزایش گرایش مصرف مخدر شیشه را زنگ خطری برای گیلان دانست و تصریح کرد: با توجه به گران شدن مخدر از نوع سنتی و سهل‌المصرف بودن مخدر صنعتی گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه در حال افزایش است. 

کریمی، ناآگاهی مردم در زمینه عوارض زیانبار مصرف شیشه را یکی از دلایل گرایش به مصرف آن دانست و گفت: عاملان خرید و فروش مخدر شیشه با ترویج شایعات بی‌اساس مانند تأثیرات شیشه درباره لاغری و افزایش حافظه و نشاط آور بودن آن قصد به دام انداختن افراد را دارند.

وی با بیان اینکه 98 درصد مصرف کنندگان و عاملان خرید و فروش مواد مخدر در استان را مردان تشکیل می‌دهند، اذعان کرد: سهم زنان معتاد و قاچاقچی در استان دو درصد است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان، رنج سنی مصرف کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر در گیلان را بیشتر جوانان و افراد میانسال دارای سنین 25 تا 45 سال عنوان کرد.

وی درباره موقعیت تحصیلی مصرف کنندگان مواد مخدر در گیلان، متذکر شد: 14 درصد افراد بی‌سواد، 26 درصد ابتدایی، 35 درصد راهنمایی، 24 درصد متوسطه و یک درصد دارای تحصیلات عالیه در استان درگیر معضل اعتیاد هستند.

فلاح‌کریمی یادآور شد: این موضوع نشان دهنده تأثیر سطح آگاهی و میزان تحصیلات در جلوگیری از گرایش افراد به مواد مخدر است.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول