اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گلزار شهدای کرمان

سردیس شهید مفغوری رونمایی شد + عکس

مراسم رونمایی از سردیس سردار شهید عبدالمهدی مغفوری در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

سردیس شهید مفغوری رونمایی شد + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مراسم رونمایی از سردیس سردار شهید عبدالمهدی مغفوری شامگاه پنجشنبه در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

این تندیس با حضور مسئولان استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانواده‌های شهدا و جمعی از مردم شهید دوست کرمانی به منظور ترویج و ماندگار شدن اسطوره‌های هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی رونمایی شد.

آرامگاه شهید عبدالمهدی مغفوری در گلزار شهدای کرمان همواره میزبان مردم شهیدپروری است که از زندگی روزمره خود درمانده شده و با توسل به این شهید بهره‌هایی از کرامات وی را در زندگی روزمره خود تجربه کردند.

از این رو حتی از شهرستان‌های اطراف برای گرفتن حاجت به گلزار شهدای کرمان می‌آیند و نشانی قبر این شهید بزرگوار را جویا می‌شوند، همیشه اطراف این مزار جمعیت انبوهی از مردم ایستاده‌اند و برای نزدیک شدن به مزار این شهید باید در فاصله‌ای دور منتظر ماند تا برای عرض حاجت و قرائت فاتحه فرصتی نصیب شود.

مزار شهید مغفوری همیشه معطر به گلاب، شیرینی و شکلات، خرما و دسته گل‌هایی است که میهمانان آورده‌اند و همیشه صدای مناجات و گریه‌های فردی حاجتمند از کنار این آرامگاه به گوش می‌رسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در حاشیه رونمایی از سردیس شهید عبدالمهدی مغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این شهید  فرمانده بسیج کرمان بود و در عملیات کربلای چهار به شهادت رسید و دارای دو دختر و یک پسر با تحصیلات عالی است.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی تصریح کرد: بنیاد شهید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت‌های مختلف هنری، نوشتاری، دیداری، شنیداری، تهیه فیلم و مستند، انتشار شعر و کتب را در دستور کار خود قرار داده که یکی از فعالیت‌های مهم ساخت سردیس برنجی است.

وی با بیان اینکه سردیس شهید عبدالمهدی مغفوری پنجمین سردیس ساخته و نصب شده است، ابراز داشت: تاکنون سردیس‌های شهید باهنر و شهید علی ایرانمنش و نیز دو سردیس از شهید یونس زنگی‌آبادی در کرمان و زنگی‌آباد ساخته و نصب شده است.

حسنی‌سعدی متذکر شد: هزینه ساخت سردیس شهید مغفوری 11 میلیون تومان با مشارکت شهرداری کرمان است که 50 درصد را متقبل شدند و از حسن همکاری شهرداری در سهیم شدن این اقدام ارزشمند کمال تشکر را داریم.

وی افزود: شهید مغفوری حافظ بیش از 20 جزء قرآن کریم بود و صدای شیوایی برای اذان گفتن و تسلط بسیاری به نهج‌البلاغه داشت و زمانی که از نهج‌البلاغه تعریف می‌کرد، همه را متعجب و دگرگون می‌ساخت.

حسنی‌سعدی بیان داشت: شهید مغفوری فردی بسیار مقرراتی بود، یکبار که از شهرستان به کرمان می‌آمد و سرعت بالایی در رانندگی داشت به پلیس راه مراجعه کرده، اعلام می‌کند که سرعتم غیرمجاز بوده، من را جریمه کنید که فردای قیامت به دلیل سرپیچی از قوانین نمی‌توانم پاسخگو باشم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان خاطر نشان کرد: جوانان امروز به دنبال قهرمان و پهلوان و برای الگو گرفتن از شهدا نیازمند اطلاعات کافی در این زمینه هستند، امروز گمشده جامعه ما افرادی مانند شهید مغفوری هستند که جوانان برای اسطوره قرار دادن به آنها نیاز دارند.

وی عملکرد صدا و سیما، مساجد، روحانیان، سازمان تبلیغات و ارشاد را در انجام اقدامات فرهنگی مؤثر دانست و عنوان کرد: رسانه‌ها نقش قابل توجهی در توسعه فرهنگ شهادت و شناساندن یادگارهای هشت سال دفاع مقدس را به گردن دارند.

...............................................

گزارش و عکس از فروغ بوستانچی

...............................................

انتهای پیام/80028/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول