اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری

116 هزار دانش‌آموز استان مرکزی زیرپوشش طرح‌های ملی ورزش قرار می‌گیرند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در صورت ابلاغ طرح ملی ورزش در پایه اول ابتدایی 116 هزار نفر از دانش‌آموزان استان مرکزی زیرپوشش طرح‌های ملی ورزش قرار می‌گیرند.

116 هزار دانش‌آموز استان مرکزی زیرپوشش طرح‌های ملی ورزش قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مهدی دمنه بعد از ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش را تربیت افراد سالم از نظر جسمی، روحی و روانی دانست و بیان داشت: اجرای طرح‌های ملی ورزش از سال 89 با طرح آموزش شنا در مقطع سوم ابتدایی در کشور آغاز شد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با شکل گیری معاونت تربیت بدنی و تندرستی در سطح وزارت آموزش و پرورش 5 طرح شنا، ژیمناستیک، تنیس روی میز و دو‌ و میدانی در مدارس ابتدایی استان مرکزی اجرا شد که در سال تحصیلی آینده امکان ارتقاء این طرح‌ها به هفت طرح وجود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: طرح ملی ژیمناستیک در پایه دوم ابتدایی، شنا در پایه سوم ابتدایی، طناورز در پایه چهارم ابتدایی، تنیس روی میز در پایه پنجم ابتدایی و دو و میدانی در پایه ششم ابتدایی در مدارس استان اجرا شد.

دمنه با اشاره به اینکه در سال آتی نیز بسکتبال در پایه هفتم به اجرا در می‌آید افزود: اجرای طرح‌های ملی ورزش مدارس از راهکارهای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه عواملی چون نیروی انسانی، فرهنگ معنوی، محتوای آموزشی و فضاهای ورزشی بیشترین تاثیر را بر آموزش درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی دارد خاطرنشان کرد: استان مرکزی با داشتن 570 دبیر متخصص و تحصیل‌ کرده وضعیت مطلوبی از نظر نیروی انسانی دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: یک مربی تربیت بدنی در استان دارای مدرک دکتری، 39 مربی مدرک فوق لیسانس، 383 مربی مدرک لیسانس و 148 مربی مدرک فوق دیپلم هستند که 90 درصد این مربیان در حال تحصیل در مقطع کارشناسی می‌باشند.

*98 درصد مدارس استان مربی تخصصی و تربیت بدنی دارد

دمنه با بیان اینکه 98 درصد مدارس استان دارای مربی و دبیر تخصصی تربیت بدنی هستند، توجه به محتوای آموزشی را از نقاط قوت طرح‌های ملی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با حداقل امکانات قابل اجرا در مدارس هستند و دارای طرح درس استاندارد 12 جلسه‌ای می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه برای دانش‌آموزان هر مقطع پس از آموزش در 12 جلسه 20 دقیقه‌ای گواهینامه پایان دوره صادر خواهد شد بیان کرد: تا کنون 80 هزار گواهینامه پایان دوره تهیه و به مناطق 15گانه آموزش و پرورش استان مرکزی ارسال شده است.

وی در تشریح وضعیت فضای ورزشی مدارس استان گفت: هم اکنون در استان 66 سالن داخل مدرسه در دست بهره‌برداری است که این سالن‌ها برای کلاس درس تربیت بدنی طراحی شده‌اند و فاقد قابلیت انجام فعالیت‌های رقابتی و یا ورزش بزرگسالان هستند.

دمنه با اشاره به فعالیت 33 سالن ورزشی خارج از مدارس با تجهیزات کامل، خاطرنشان کرد: 7 زمین چمن فوتبال، 4 خانه ژیمناستیک و یک استخر برای فعالیت دانش‌آموزان در استان وجود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: احداث یک باب زورخانه، احداث 4 باب استخر و یک خانه ژیمناستیک در شهرستان محلات در دست پیگیری و احداث است.

وی با بیان اینکه فضاهای موجود با توجه به گستردگی فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و کارکنان جوابگو نیست، ابراز داشت: علاوه بر اینکه 210 هزار دانش‌آموز باید تحت پوشش درس تربیت بدنی قرار گیرند مسابقات ورزشی در دو مرحله منطقه و استانی نیز با حضور بیش از 80 هزار نفر و ورزش کارکنان با حضور بیش از 14 هزار پرسنل و 42 مدرسه تخصصی ورزش تحت پوشش تربیت بدنی آموزش و پرورش است.

*تجهیز فضاهای آموزشی استان نیازمند 4 میلیارد ریال است

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: به منظور تجهیز فضاهای آموزشی استان بالغ بر 4 میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا طی یک برنامه 5 ساله وضعیت مدارس استان از لحاظ تجهیزات مصرفی (توپ و تور) و غیر مصرفی (انواع دروازه، میله والیبال، تشک‌های ورزشی و میز تنیس) برابر با حداقل استانداردها شود.

دمنه با بیان اینکه یک هزار و 107 مدرسه ابتدایی در استان وجود دارد اظهار داشت: طبق حداقل استانداردها 238 میز پینگ پنگ، 600 مانع دو و میدانی، 1500 تشک ورزشی و 205 پایه بسکتبال در مدارس ابتدایی استان کمبود داریم.

وی ساخت تعداد 15 باب استخر شنا که 4 باب آن در دست احداث است و 60 سالن ورزشی داخل مدارس که 19سالن آن در دست احداث است را از محل مصوبات دور سوم سفرهای هیئت دولت به استان را از دیگر برنامه‌های تربیت بدنی آموزش و پرورش عنوان کرد و  از شورای آموزش و پرورش استان خواستار تسریع برای احداث و اتمام این پروژه‌ها و عملیاتی کردن آن‌ها شد.

گفتنی است در این جلسه مبلغ 800 میلیون ریال بابت خرید تجهیزات ورزشی مدارس به تصویب شورای آموزش و پرورش رسید.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول