اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها:

استفاده از پابند‌های الکترونیکی تا سه ماه آینده به زندان‌های تهران می‌آید

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌های کشور گفت: تا سه ماه آینده طرح استفاده از پا بند الکترونیک به جای زندانی شدن به صورت پایلوت در تهران اجرایی و سپس در اصفهان اجرا می‌شود.

استفاده از پابند‌های الکترونیکی تا سه ماه آینده به زندان‌های تهران می‌آید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدعلی زنجیره‌ای ظهر امروز در حاشیه سفر به اصفهان و حضور در جشن گلریزان ویژه زندانیان نیازمند جرائم غیر عمدی مالی در جمع خبرنگاران از تاسیسات قانون کیفری جدید و استفاده از وسایل مراقبتی الکترونیکی در کشور خبر داد و اظهار کرد: به تازگی دست‌بند و یا پا بندهای الکترونیکی برای محکومان محروم از حقوق اجتماعی و یا برخی از زندانیان حبس در منزل طراحی شده است که از دو سه سال گذشته تحقیق در مورد آن آغاز و در نهایت منجر به اجرای کامل این طرح در کشور شد.

وی افزود: این طرح از چند پروتکل ارتباطی از جمله تلفن خانگی و GPS طراحی شده است که زندانی تا شعاع خاص 100 تا 70 متری قابل استفاده و تردد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها تصریح کرد: برای کسانی که به حبس محکوم نمی‌شوند و یا اینکه محبوس هستند، اما در طول حبس حسن اخلاق نشان می‌دهند و یا قاضی تشخیص به این می‌دهد که از حوزه نباید خارج شود، بیشتر کاربرد دارد.

وی ادامه داد: این صنعت به صورت مونتاژ است و اکنون تمام نرم افزارهای پشتیبانی داخلی فراهم شده که ظرف سه ماه آینده یک‌هزار نمونه را به صورت پایلوت اجرایی می‌کنیم.

زنجیره‌ای گفت: نحوه ارتباط و نیز محرومیت این وسیله برای خود زندانی تعریف شده و از نظر برخورد اجتماعی نیز مناسب است چرا که قانون مجازات معتقد است، حبس فقط برای خود فرد نیست بلکه خانواده هم دچار آسیب می‌شود و در این اقدام محکوم خود شخصا مجازات می‌شود.

وی تاکید کرد: این اقدام سبب صرفه‌جویی در هزینه دولت است و به فرد امکان بازسازی شخصیتی و نیز سبب می‌شود ضربه‌ای که به اجتماع زده را با خدمت جبران کند.

معاون توسعه مدیریت ومنابع سازمان زندان‌ها اضافه کرد: این طرح پایلوت تا سه ماه آینده در تهران عملیاتی می‌شود.

*لباس فرم زندانیان تا پایان سال تغییر می‌کند/رنگ چادر زنان زندانی رنگی می‌شود

وی در مورد لباس جدید زندانیان گفت: فرمی طراحی شده برای زندانیان در اعزام بدرقه آبی رنگ است و که سعی شده با این رنگ شان افراد و نیز مسائل روانی مد نظر قرار گیرد.

زنجیره‌ای اضافه کرد: لباس اعزام مدت زیادی است که استفاده می‌شود اما لباس فرم زندانیان هم تا پایان سال تغییر می‌کند.

وی در مورد لباس  زنان زندانی افزود: زنان زندانی از مانتو، مقنعه و چادر رنگی استفاده می‌کنند و قرار شده چادر این افراد متمایز با چادر ملی شود.

*هفت زندان کشور دستگاه بادی اسکن دارند

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان‌ها همچنین در مورد دستگاه بادی اسکن در زندان‌ها گفت: در حال حاضر هفت زندان مرکزی بادی اسکن دارند.

وی در مورد زندان استان اصفهان اظهار کرد: زندان مرکزی اصفهان از تکنولوژی روز استفاده می‌کنند و بهترین بخش آن، بخش اشتغال زندانیان با اشتغالزایی هزار نفر و صدور 5هزار گواهی آموزشی با کمک فنی و حرفه‌ای بود.

زنجیره‌ای در مورد زندان جدید اصفهان گفت: در مورد اعتبارات زندان اصفهان زمین تحویل، مشاور و پیمانکار انتخاب و اعتبارات هم پایدار و رقم آن بر حسب متری محاسبه می‌شود.

وی در مورد برنامه کاهش محکومان به جرائم کیفری تصریح کرد: در این خصوص ستاد کاهش جمعیت کیفری تشکیل شده و دستورالعمل جدیدی را قوه قضاییه صادر کرده که در آینده توسط زندانبانان زندانیان مشمول عفو و آزاد مشروط تقسیم‌بندی می‌شوند.

انتهای پیام/63012/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول