اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد سناتور آمریکایی از طرح‌های مداخله نظامی اوباما در سوریه/ کنگره باید اعلام جنگ کند نه اوباما

سناتور برجسته و جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی ضمن محکوم کردن طرح‌های اوباما برای مداخله نظامی در سوریه تأکید کرد که این کنگره‌ است که باید اعلام جنگ کند نه رئیس‌جمهور آمریکا.

انتقاد سناتور آمریکایی از طرح‌های مداخله نظامی اوباما در سوریه/ کنگره باید اعلام جنگ کند نه اوباما

به گزارش فارس به نقل از شبکه «راشاتودی»، «رند پائول»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت «کنتاکی» و نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، در تازه‌ترین اظهارات خود از طرح‌های «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه به شدت انتقاد کرد.

وی در حین یک سخنرانی برای کهنه‌سربازان آمریکایی در گردهمایی ملی جنگ‌های خارجه که روز دوشنبه هفته جاری برگزار شد تصریح کرد که اوباما بدون هرگونه انتظار برای تأیید کنگره، از ارتش آمریکا خواسته تا برای یک مبارزه نظامی آماده شوند.

پائول ضمن انتقاد از طرح‌های اوباما برای مداخله نظامی در سوریه اعلام کرد: حتی اگر شما بر این باورید که ما می‌توانیم جنگجویان اسلام‌گرا در سوریه را مسلح کنیم، نباید کنگره درباره این مسئله نظر خود را اعلام کند؟ قانون اساسی کاملاً واضح است. کنگره باید اعلام جنگ کند، نه رئیس‌جمهور.

این سناتور جمهوری‌خواه آمریکا اینگونه ادامه داد: بعلاوه، رئیس‌جمهور اوباما در حال پیشبرد طرح‌های خود برای مداخله در جنگ داخلی سوریه است و این در حالی است که به هیچ عنوان منتظر اجازه کنگره نشده است.

طبق گفته این سناتور آمریکایی، کاخ سفید آگاه است که اقدام نظامی در سوریه نمی‌تواند جنگ داخلی در سوریه را رفع کند و با این حال مداخله نظامی همچنان بعنوان یک گزینه مطرح است که او از این گزینه حمایت نمی‌کند.

پائول اعلام کرد: هفته گذشته دولت آمریکا به من گفت: تو از هدف ما در سوریه مطلع هستی؟ هدف مبارزه با بن‌بست است. من به آنها گفتم که من فرزندانم یا فرزندان شما یا هر سرباز آمریکایی را برای مبارزه با بن‌بست اعزام نمی‌کنم. ما مبارزه می‌کنیم تا پیروز شویم، ما برای قانون‌های آمریکا مبارزه می‌کنیم. ما برای پرچم آمریکا مبارزه می‌کنیم و بعد از پیروزی به خانه باز می‌گردیم.

وی ادامه داد: به خاطر کشورمان، به طور قطع به خاطر سربازانمان، به خاطر تمام کهنه‌سربازانی که یونیفورم به تن کردند و برای کشور مبارزه کردند، مأموریت آمریکا باید همیشه حفظ صلح باشد نه آنها جهان را پلیسی کند.

اوباما پیشتر مدعی شده بود که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه علیه مخالفان خود از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است و با این کار فضا را برای هرگونه اقدام نظامی آمریکا در سوریه باز گذاشت.

«ران پائول» نماینده جمهوری‌خواه سابق کنگره تگزاس و پدر سناتور پائول ماه گذشته اعلام کرد که گفت‌وگو درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی، آمریکا را برای مداخله نظامی در سوریه آماده می‌کند و این اتهامات همچون کمپین گسترده فریبکارانه‌ای است که ما را به جنگ عراق کشاند.

کاخ سفید به طور مداوم احتمال تصویب تعیین یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه را بررسی می‌کند و روز دوشنبه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا و سنا در نهایت لایحه‌ای را به تصویب درآوردند که به «سیا» اجازه می‌دهد تا سلاح‌هایی را برای تروریست‌های سوریه ارسال کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول