اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هوراند بیست و یکمین شهرستان آذربایجان‌شرقی شد

به مناسبت خجسته میلاد باسعادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) و با افتتاح فرمانداری، هوراند به عنوان بیست و یکمین شهرستان آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

هوراند بیست و یکمین شهرستان آذربایجان‌شرقی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مردم شهیدپرور هوراند که صبح امروز پذیرای استاندار آذربایجان‌شرقی و سایر مسئولان در مراسم افتتاح فرمانداری بودند روزی به یاد ماندنی را در تاریخ این خطه از میهن اسلامی ثبت و با حضور هزاران نفری در مسیر استقبال، خوشحالی خود را نسبت به تحقق آرزوی دیرینه مردم این بخش ابراز کردند.

مردم هوراند در ورودی این شهر با شعار «دولت خدمتگزار، تشکر تشکر» به استقبال استاندار آذربایجان‌شرقی و نماینده خود در مجلس شورای اسلامی رفتند و آنها را تا گلزار شهدای این شهر مشایعت کردند تا پس از ادای احترام به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی، از تابلوی فرمانداری هوراند پرده‌برداری کنند.

اهالی مومن و ولایتمدار هوراند با میهمان‌نوازی گرم و پرشور خود، صحنه‌های زیبایی از محبت و صمیمیت بین مردم و دولت خلق کردند که تا مدت‌ها در خاطره مردان و زنان این دیار باقی خواهد ماند.

هوراند، شهرستان بیست و یکم آذربایجان‌شرقی

شایان ذکر است وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی هیئت دولت بنا به پیشنهاد وزارت کشور، با تشکیل شهرستان هوراند به مرکزیت شهر هوراند و متشکل از دو بخش مرکزی و چهاردانگه موافقت کردند.

همچنین بر اساس این مصوبه که با تایید رئیس جمهور، از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است، تشکیل بخش چهاردانگه هوراند، تشکیل بخش فندقلو اهر، ایجاد دهستان چهاردانگه جنوبی در تابعیت هوراند و ایجاد دهستان نقدوز در تابعیت بخش مرکزی اهر مورد موافقت وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی قرار گرفته است.

شهرستان تازه‌تاسیس هوراند با 22 هزار نفر جمعیت و یک‌هزار و 670 کیلومتر مربع وسعت در 150 کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع و از دو بخش مرکزی و چهاردانگه هوراند تشکیل شده است.

این شهرستان 102 روستا با جمعیت فعال دارد و بیشتر ساکنان آن را روستاییان تشکیل می‌دهند.

همچنین در مراسم افتتاح فرمانداری هوراند، استاندار آذربایجان‌شرقی، ابراهیم فریادخواه را که بخشدار مهربان بود به عنوان سرپرست این فرمانداری معرفی کرد.

انتهای پیام/60002/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول