اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تدابیر شدید امنیتی در شهر الاقصر مصر/ تلاش طرفداران اخوان برای یورش به فرودگاه

شهر الاقصر مصر از ساعات اولیه صبح امروز تحت تدابیر شدید امنیتی بویژه درپی تلاش طرفداران گروه اخوان المسلمین برای یورش به فرودگاه بین‌المللی این شهر قرار دارد.

تدابیر شدید امنیتی در شهر الاقصر مصر/ تلاش طرفداران اخوان برای یورش به فرودگاه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، شهر الاقصر در 127 کیلومتری جنوب قاهره تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارد و نیروهای ارتش و پلیس استقرار خود در اطراف فرودگاه بین‌المللی این شهر را از ساعات اولین صبح امروز پنجشنبه تقویت کرده‌اند.

تقویت این نیروها بعد از صورت گرفت که نیروهای ارتش و پلیس توانستند تلاش تظاهرات کنندگان وابسته به اخوان المسلمین و ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت برای یورش به درهای فرودگاه را خنثی کنند.

این تظاهرات کنندگان با استفاده از خودرو و موتورسیکلت تلاش کردند که به درهای فرودگاه یورش برده و کیوسک‌های نگهبانی را در هم شکستند.

نیروهای ارتش همچنین جلوی تاسیسات حیاتی در الاقصر و نزدیک مناطق باستانی و موزه‌های آن مستقر شده‌اند. تانک‌ها و خودروهای زرهی ارتش نیز مشاهد شدند و نفربرهای ارتش نیز جلوی استانداری و مراکز پلیس و سایر تاسیسات مهم برای مقابله با هرگونه شرایط اضطراری متمرکز شدند.

نیروهای ارتش و پلیس الاقصر پیش از این حالت آماده باش امنیتی را در همه مراکز و شهرهای استان الاقتصر اعلام کردند. این آماده باش بعد از اعلامیه اخوان المسلمین در این استان برای افزایش اعتراضات و اشاره تلویحی به استفاده از خشونت در آنها صورت گیرد.

نشست گسترده ای نیز با حضور فرماندهان امنیتی، نظامی و اطلاعاتی برای بررسی طرح های امنیتی در مرحله آینده برگزار شد. یک منبع امنیتی گفت که با هرگونه تلاش برای قانون شکنی یا ایجاد هرج و مرج یا حمله به تاسیسات دولتی و خصوصی با قاطعیت برخورد خواهد شد.

سراسر مصر از زمان اقدام ارتش مصر در خلع کردن محمد مرسی رئیس جمهوری مصر، از قدرت شاهد برخورد مخالفان و طرفداران وی با یکدیگر یا طرفداران مرسی و نیروهای امنیتی است.

مرسی عضو اخوان المسلمین است و این گروه اعلام کرده است که طرفدارانش برای بازگرداندن مرسی به قدرت به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول