اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی بویین زهرا خبر داد

احداث 45 استخر آبزی‌پروری با 472 تن تولید در بویین زهرا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا از احداث 45 استخر پرورش ماهی با 472 تن تولید در این شهرستان خبر داد.

احداث 45 استخر آبزی‌پروری با 472 تن تولید در بویین زهرا

مرتضی شعبان‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بویین زهرا به ضرورت توسعه و تأمین آب کشاورزی شهرستان بویین زهرا پرداخت و اظهار داشت: چهار حلقه چاه عمومی کشاورزی با اعتبار 100 میلیون تومان تاکنون در شهرستان بویین زهرا تجهیز و ساماندهی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا با اشاره به توزیع لوله هیدروفلوم انتقال آب کشاورزی در شهرستان بویین زهرا افزود: تاکنون 34 کیلومتر لوله آب کشاورزی در این شهرستان راه‌اندازی شده که 680 میلیون ریال در مجموع برای این طرح‌ها هزینه شده است.

وی با اشاره به احداث سد خاکی ذخیره آب کشاورزی دو منظوره در شهرستان بویین زهرا با حجم 100 هزار متر مکعب و اعتبار 1150 میلیون تومان، عنوان کرد: همچنین طی سال‌های اخیر هفت مجوز فروشگاه سموم شیمیایی مبارزه با آفات و بیماری‌ها در این شهرستان به متقاضیان اعطا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا ادامه داد: همچنین برای هشت کلینیک گیاه‌پزشکی برای ارائه خدمات بخش کشاورزی در شهرستان بویین زهرا مجوز تخصیص و اهدا شده است.

شعبان‌نژاد از اجرای سیستم آبیاری تحت فشار بارانی، قطره‌ای و کلاسیک در سه هزار و 612 هکتار از زمین‌های کشاورزی بویین زهرا خبر داد و افزود: در حال حاضر عملیات احداث سیستم آبیاری در سطح 839 هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا در حال اجرا بوده که طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شعبان‌نژاد ادامه داد: با بهره‌برداری از طرح‌های یاد شده بخش آبیاری در مجموع چهار هزار و 451 هکتار از اراضی بویین زهرا با 133 میلیارد و 530 میلیون ریال به زیر پوشش آبیاری قطره‌ای تحت فشار می‌رود.

وی به توسعه فعالیت‌ها برای پرورش و نگهداری از آبزیان در شهرستان بویین زهرا اشاره و تصریح کرد: 45 استخر پرورش ماهی با ظرفیت 472 تن تولید سالیانه تاکنون در بویین زهرا به مرحله احداث و بهره‌برداری رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویین زهرا ادامه داد: همچنین عملیات اجرای طرح خاک‌ورزی حفاظتی در سطح هفت هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بویین زهرا تاکنون به اتمام کار رسیده است.

انتهای پیام/77005/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول