اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله استادی:

خلوص نیت بزرگترین درس اهل بیت (ع) به شیعیان است

امام جمعه قم گفت: اهل بیت (ع) درس‌های فراوانی به شیعیان داده‌اند که یکی از مهمترین آنها خالص کردن نیت‌هاست.

خلوص نیت بزرگترین درس اهل بیت (ع) به شیعیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله رضا استادی چهارشنبه شب در گردهمایی ائمه جماعات استان قم که در مسجد آبشار برگزار شد اظهار کرد: در قرآن کریم برخی آیه‌ها به صورت انحصاری در مورد اهل بیت(ع) و فضائل آنها نازل شده‌اند.

وی افزود: به عقیده شیعیان در سوره مبارکه «انسان» آیاتی وجود دارد که این ویژگی را دارند و مخصوصاً به بیان فضائل اهل بیت(ع) می‌پردازند.

استادی با بیان اینکه افرادی که قصد شبهه‌افکنی دارند همواره فضائل ذکر شده برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را زیر سئوال می‌برند گفت: مطالعه بیشتر در این زمینه و نیز بیان سئوالات و شبهات مطروحه در کنار پاسخگویی به آنها موجب می‌شود تلاش‌های این گروه بدون اثر شود.

وی ادامه داد: سوره انسان در بیان حق اهل بیت(ع) نازل شده تا مسلمانان از آن درس بگیرند؛ آن بزرگواران دارای ویژگی‌ها و خصائص اخلاقی فراوانی بودند که یکی از آنها خالص بودن نیت‌ است زیرا از هر آنچه دوست داشتند انفاق می‌کردند و ما نیز باید همین ویژگی را در خود تقویت کنیم.

استادی شبهاتی را که در مورد سوره انسان مطرح شده است مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: آنها بحث مکی بودن این سوره را مطرح می‌کنند؛ حقیقت آن است که حتی بسیاری از علمای سنی مذهب هم می‌گویند شأن نزول این سوره انفاقی است که اهل بیت(ع) انجام دادند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اضافه کرد: اسیری به درب منزل امام علی(ع) آمد و ایشان به همراه همسر و فرزندانش روزه بودند اما غذایشان را به او بخشیدند؛ در مکه هیچ اسیری زندگی نمی‌کرد زیرا اسرا پس از اینکه مسلمانان در مدینه مستقر شدند و جنگ‌هایی انجام دادند حضور داشتند و این امر نشان می‌دهد که سوره انسان که پس از این اتفاق نازل شده مدنی است.

وی با بیان اینکه بعضی از آیات نازل شده در زمینه فضیلت اهل بیت(ع) معنای عام دارند گفت: این آیات در عین حال که آن بزرگان را شامل می‌شوند دیگران را هم مد نظر دارند.

استادی در ادامه با اشاره به عبادات خالصانه و فراوان ائمه اطهار(ع) بیان داشت: امیر مومنان(ع) که در طول شبانه‌روز نماز زیادی بجا می‌آورد این کار را به دلیل ترس از جهنم انجام نمی‌داد بلکه ایشان خود می‌فرمودند من خدایم را عبادت می‌کنم زیرا او را شایسته عبادت کردن یافته‌ام.

استاد حوزه علمیه قم خوف از خداوند در وجود اهل بیت (ع) و حضرت علی(ع) را مورد توجه قرار داد و افزود: هر چند ایشان از دوزخ هراسی نداشت اما ترس از خدا در وجودشان بود و به دلیل محبتی هم که به خدا داشتند فقرا و مسکینان را اطعام می‌کردند.

انتهای پیام/78004/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول