اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اعتراض به هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت زینب (س) صورت گرفت

تجمع دانشجویان شیراز در صحن حرم مطهر شاهچراغ (ع)

جمع بسیاری از دانشجویان شیراز در صحن حرم مطهر احمدبن موس (ع) تجمع کرده و با ارائه بیانیه‌ای تنفر خود را از گروه‌های وهابی و سلفی در هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت زینب (س)، در سوریه ابراز داشتند.

تجمع دانشجویان شیراز در صحن حرم مطهر شاهچراغ (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عصر چهارشنبه دانشجویان دانشگاه‌های شیراز به دنبال تجمع اعتراض‌آمیز خود در صحن مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) و در اعتراض به هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت زینب (س) اقدام به صدور بیانیه کردند.

در بیانیه دانشجویان معترض شیرازی آمده است: پس از یک‌هزار و 200  سال از تاریخ خون‌بار عاشورا باز چشم جهان مغموم تعرض به حرم  اهل بیت رسول‌الله شد و بار دیگر بارگاه حضرت زینب کبری بزرگ بانوی جهان اسلام شاهد تکرار بی‌حرمتی خطی بود که در عاشورای 61 هجری این خبط و خطا را انجام داده بودند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: سلفی‌های تندرو و تروریست‌های خونخوار که ماه‌ها است با تعدی به جان و مال و ناموس مسلمانان در سوریه و شامات، امنیت و آرامش را از مردم بی‌پناه آن مناطق گرفته و با حرمت‌شکنی و نبش قبر صحابی بزرگوار حضرت رسول (ص) ماهیت پلید خود را بر مسلمانان جهان آشکار کردند، این‌بار در عملی بی‌شرمانه وقاحت جهل و ظلم خود را بدون مرز نشان دادند و با خمپاره‌های خود قلب مسلمانان جهان را نشانه گرفته و داغ  دل کهنه اهل تشیع را تازه کردند.

در بیانیه این دانشجویان افزوده شده است: روشن است که خمپاره‌های سپاه جهل و تفاله‌های اموی نه تنها بارگاه که راه آن بزرگوار را نشانه رفته و با این قبیل اقدامات، سعی در انتقام از فردی هستند که روشن‌گری‌های مجاهدانه وی مرز میان اسلام ناب محمدی (ص) و تمام اسلام‌های دروغین را مشخص کرد، کسی که بی‌پروا از عدالت، عقلانیت، معنویت و از تمام اسلام سخن می‌گفت و به نمادی بدل شد که در طول تمام تاریخ روسیاهی تمام حکومت‌های نامشروع را به رخشان می‌کشید.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: پرواضح است که این‌بار نیز دست استکبار از آستین این نابخردان مقدس‌نما بیرون آمده است تا با انجام چنین اقداماتی به آتش اختلاف میان اهل تشیع و تسنن بدمند.

در ادامه این بیانیه ابراز شده است: ما به تمام پشتیبانان و حامیان تسلیحاتی و سیاسی این جریان هشدار می‌دهیم که روزی باید تاوان این اشتباه خود را بپردازند و این سگان قلاده شکسته آنقدر هار شوند که ولی‌نعمتان خود را گاز بگیرند و حتی اگر این اتفاق نیز نیفتد منتظر انتقام ما جوانان حزب‌الله باشند که بنا ندارند فریاد مولایشان حسین (ع) را در دفاع از حرم رسول‌الله بی‌پاسخ بگذارند.

در این بیانیه اضافه شده است: ما جوانان حزب‌اللهی شیراز، تعرض به حرم اهل بیت عترت و طهارت را محکوم کرده و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و اعزام به سوریه در دفاع از حرم عمه سادات زینب کبری (ص) اعلام می‌داریم و از تمام مسلمانان جهان اعم از شیعه و سنی تقاضا می‌کنیم که در مقابل این جنایت سکوت نکرده و با اقدامات به‌جا مانع این قبیل حرمت‌شکنی‌ها شوند.

انتهای پیام/2448/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول