اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دار‌القرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خبر داد

پرورش 4750 حافظ قرآن در اردبیل/ آغاز مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم

مسئول دار‌القرآن کریم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: سهمیه ما برای تربیت و پرورش حافظان قرآن کریم چهار هزار و 750 نفر است که امیدواریم امسال به اهدافمان در این زمینه برسیم.

پرورش 4750 حافظ قرآن در اردبیل/ آغاز مرحله دوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم

حجت‌الاسلام بهنام لطفی در حاشیه مراسم ضیافت کریمانه اهل بیت در امامزاده حلیمه خاتون آقاباقر اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: همزمان با ایام لیالی قدر و بهار قرآن مرحله دوم طرح تربیت قاریان قرآن کریم به صورت سراسری آغاز می‌‌شود که در استان اردبیل نیز این مرحله اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی، هدف از اجرای این طرح را تربیت بیش از 4 هزار و 750 حافظ قرآن اعلام کرد و افزود: از این تعداد 2 هزار نفر سهمیه اردبیل، یک هزار نفر سهمیه مشگین‌شهر، یک هزار نفر سهمیه خلخال و 750 نفر نیز سهمیه شهرستان پارس‌آباد است که حفظ جزء اول و دوم مدنظر بوده و از گروه سنی هفت سال به بالا این طرح عملیاتی می‌شود.

لطفی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همزمان با ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و قرآنی را در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه انجام می‌دهد، تصریح کرد: در تمام امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان مراسم ترتیل‌خوانی و تفسیر قرآن برگزار می‌شود.

مسئول دار‌القرآن کریم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل یکی از برنامه‌های ویژه این ماه را مراسم جزء خوانی در مصلای اردبیل و با حضور علاقمندان و جوانان و نوجوانان اعلام کرد و ادامه داد: آغاز این مراسم تفسیر قرآن به همت استاد محمدی از اساتید برجسته قم است که نیم ساعتی برنامه تفسیر قرآن ارائه شده و بعد از ساعت 18 تا 19 جزء خوانی آغاز می‌شود.

این مسئول تأکید کرد:‌ هر روز یک جزء قرآن توسط چهار قاری برجسته استانی و کشوری تلاوت شده و علاقمندان از این فضای معنوی بهره می‌گیرند.

مسئول دار‌القرآن کریم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل یادآور شد: در امامزاده صالح نیز آیت‌الله تحریری بعد از نماز ظهر و عصر به منبر رفته و به صورت مفصل مباحث دینی و تفسیری قرآن را انجام می‌دهد که در این برنامه جزء خوانی قرآن نیز صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این استاد ارزشمند قم از ساعت 2 الی 3 بامداد و قبل از سحر قرائت ادعیه و تفسیر دعای ابوحمزه ثمالی را در حال و هوای معنوی و با حضور خیل مشتاقان اجرا می‌کند.

لطفی ابراز داشت: طرح ضیافت الهی نیز با همکاری کمیته امداد و در قالب افطاریه‌ها در امامزاده‌های شاخص استان انجام می‌شود تا با همراهی ساکنان مناطق مختلف استان و به ویژه خیرین این سفره‌های احسان و نیکوکاری برپا باشد.

این مسئول افزود: طبق سنوات گذشته سازمان اوقاف با دعوت از قاریان ممتاز مصری به حال و هوای معنوی رمضان افزوده است به طوری که با حضور هشت قاری ممتاز مصری و اعزام آنها به مناطق مختلف کشور برنامه محافل انس با قرآن برپا شده است.

مسئول دار‌القرآن کریم اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ادامه داد: ما نیز امسال میزبان قاری مصری عادل الباز بودیم که برای اولین بار با سفر به پارس‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال و همچنین اردبیل اجرای برنامه کرده است.

لطفی، یکی از برجستگی‌ها و تفاوت این برنامه نسبت به سال گذشته را اجرای این برنامه و تلاوت‌ها در مناطق محروم و حاشیه شهر با عنوان نمونه در محله کاظم‌آباد توصیف کرد و گفت: روز 28 تیر ماه نیز با شرکت تمام چهره‌های قرآنی و علاقمندان در مسجد سقاخانه حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) تلاوت این قاری مصری را شاهد بودیم.

وی در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به مشارکت اوقاف در برپایی نمایشگاه قرآن و عترت اشاره کرد و اذعان داشت: با آغاز مرحله دوم تربیت حافظان قرآن در سطح استان اردبیل سهمیه مشخص شده ما 4 هزار و 750 نفر است که امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم این تعداد قاری را تربیت کنیم.

انتهای پیام/62001/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول