اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با اشاره به فراخوان وزیر دفاع برای برگزاری تظاهرات در روز جمعه

گاردین: سخنرانی السیسی برای کسب مشروعیت برای سرکوب اخوان است

یک روزنامه انگلیسی اظهارات امروز وزیر دفاع مصر که مردم را به برگزاری تظاهرات در روز جمعه دعوت کرده بود را تلاش وی برای کسب مشروعیت برای سرکوب گروه اخوان‌المسلمین دانست.

گاردین: سخنرانی السیسی برای کسب مشروعیت برای سرکوب اخوان است

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی گاردین سخنان «عبدالفتاح السیسی»، وزیر دفاع و فرمانده کل نیروهای مسلح مصر که از مردم خواسته بود روز جمعه آینده به خیابان‌ها بیایند را تلاش ارتش برای کسب مشروعیت برای «سرکوب خشونت‌بار گروه اخوان المسلمین» خواند.

آقای «عبدالفتاح السیسی» امروز در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده نیروی دریایی ضمن تأکید بر سرنوشت‌ساز بودن انتخابات آینده از مردم مصر خواست برای آنچه به زعم وی «تأکید بر استقلال در تصمیم‌گیری مصر و مقابله با تروریست‌ها» بود، روز جمعه آینده به خیابان بیایند.

گاردین ضمن پوشش دادن این سخنان وزیر دفاع مصر نوشت: «سخنان وی موجب این نگرانی‌ها شده‌اند که ارتش ممکن است در پی مشروعیت مردمی برای سرکوب خشونت‌بار اخوان المسلمین باشد.»

این گزارش افزود: «اظهارات وی همچنین موجب افزایش ترس‌هایی شد که معتقدند این آقای السیسی است که از بیشترین نفوذ در دوران پس از محمد مرسی برخوردار است نه دولت غیرنظامی که او پس از سرنگونی مرسی مستقر کرد.»

ارتش مصر حدود سه هفته پیش آقای مرسی، رئیس جمهوری مصر را برکنار کرد، قانون اساسی را به حالت تعلیق در آورد و اعضای ارشد جماعت اخوان المسلمین که مرسی نیز این گروه است ، را بازداشت کرد.

آقای مرسی در پی انقلاب سال 2011 که به سرنگونی آحسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر منجر شد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شده بود.

انتهای پیام/ر

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول