اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در گفت‌وگو با فارس

وزیر خارجه یمن ربودن دیپلمات ایرانی را محکوم کرد/ صنعا ربایندگان را تحت پیگرد قرار می‌دهد

وزیر خارجه یمن با محکوم کردن ربایش وابسته اداری سفارت ایرانی در صنعا، تاکید کرد دولت این کشور از همه سازوکارهای قانونی برای تحت پیگرد قرار دادن جنایتکاران و ربایندگان استفاده خواهد کرد.

وزیر خارجه یمن ربودن دیپلمات ایرانی را محکوم کرد/ صنعا ربایندگان را تحت پیگرد قرار می‌دهد

«ابو بکر القربی» وزیر خارجه یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعاء، با اشاره به ربوده شدن یکی از کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعاء، گفت: همه نوع عملیات ربایش انسان محکوم است و هیچ تفاوتی نمی‌کند که فرد ربوده شده یمنی باشد یا بیگانه و یا دیپلمات.

وی با بیان اینکه دولت صنعاء معتقد است که ربایش افراد مخالف اصول و سنت‌های اسلامی و یمنی است، افزود: دولت صنعاء از همه سازوکارهای قانونی برای پیگرد این جنایتکاران استفاده خواهد کرد.

القربی با بیان اینکه جنایتکاران و افرادی که اقدام به ربودن افراد می‌کنند؛ یمن را بد نام می‌کنند و به منافع اقتصادی کشور و روابطش با کشورهای همسایه زیان می‌رسانند، تصریح کرد: از همه شهروندان یمنی می‌خواهیم که در راستای پیگرد این عناصر، با دستگاه‌های امنیتی همکاری کنند.

وزارت کشور یمن تا به این لحظه از صدور بیانیه‌ای درباره جزئیات ربوده شدن «نور احمد نیکبخت» کارمند ایرانی سفارت کشورمان در صنعاء، ‌خودداری کرده است.

خبرنگار فارس در یمن چندین بار با وزارت مذکور تماس حاصل کرده و از سوی برخی منابع وزارت کشور وعده‌ای مبنی بر ارائه جزئیاتی درباره این حادثه دریافت کرده است.

افراد ناشناس یکشنبه گذشته یکی از کارمندان سفارت کشورمان در یمن را ربوده و به نقطه نامعلومی منتقل کرده‌اند.

انتهای پیام /ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول