اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی استانداری البرز:

عرضه نان با کیفیت یکی از اولویت‌های دفتر امور اقتصادی استانداری البرز است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری البرز گفت: تأمین گندم به میزان کافی در استان، توزیع مناسب آرد نانوایی‌ها و نظارت بر واحدهای تولیدی و عرضه نان باکیفیت از اولویت‌های دفتر امور اقتصادی استان است.

عرضه نان با کیفیت یکی از اولویت‌های دفتر امور اقتصادی استانداری البرز است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از  اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی استانداری البرز، حسین بغدادی ذخیره آرد و تولید نان با کیفیت را یکی از ضرورت‌های اساسی دانست و اظهار داشت: کیفیت پایین آرد و افزایش بالای قیمت نان تولیدی که بعضاً از پخت مطلوبی نیز برخوردار نیست از مشکلات عمده‌ای به شمار می‌رود که با مدیریت صحیح می‌توان آن را بهبود بخشید.

*ذخیره‌سازی غله و آرد در اولویت اساسی است

وی با بیان اینکه در خرید گندم از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستیم، تأکید کرد: به منظور رفع موانع موجود باید به سمت مدیریت خرید و ذخیره‌سازی گندم با مرغوب و به صورت استانی و مستقل حرکت کنیم.

*واحدهای تولیدی نان بدون مجوز، پروانه‌دار شوند

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری البرز افزود: البته در بحث توزیع آرد مشکلی وجود ندارد و بیشتر دغدغه‌ها از فعالیت واحدهای نانوایی بدون مجوز و پروانه کار است که به نوعی فرایند تولید نان با کیفیت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

وی افزود: در این راستا با الزامی که برای نانوایی‌ها جهت اخذ پروانه فعالیت تا پایان شهریورماه سال‌جاری تعیین شده است می‌توان بخشی از فعالیت‌های نابسامان صنعت نان را مدیریت کرد.

بغدادی در ادامه با بیان اینکه تاکنون در تولید و عرضه نان با کیفیت نیز موفق عمل نشده است، تصریح کرد: کیفیت پایین آرد، دستمزد نانوایان و وزن کم در چانه‌گذاری خمیر نان و... همانند چرخه‌ای به هم پیوسته بهانه‌هایی غیر قابل قبول است که موجب شده تا تنور نانوایی‌ها آن چنان که می‌بایست برای تولید نان با کیفیت داغ نباشد.

نظارت کنترل آرد در شهرستانها از سوی فرمانداران، رونق پخت نان صنعتی که ضایعات کمتری را در بر دارد، افزایش بیش از 300 کیسه سهمیه آرد از سوی اتحادیه‌ها برای واحدهای کار دو پخت نیز از مواردی بود که این مسئول بر آن اشاره داشت.

همچنین مدیریت بر خرید گندم و غله، ذخیره‌سازی و توزیع مناسب آرد در کنار تولید نان با کیفیت، لزوم فرهنگ‌سازی برای گنجاندن آرد سبوس‌دار در برنامه غذایی، رفع مشکل پول خورد در نانوایی‌ها، نظارت بیشتر مرکز بهداشت بر سلامت نان تولیدی در واحدها، ضرورت حذف جوش شیرین از نان‌ها، تأکید بر آموزش نانوایان و... از دیگر محورهای کارگروه «آرد و نان» استان بود.

شایان ذکر است در حال حاضر 19 کارخانه در سطح استان البرز جهت تولید آرد فعال است و 50 هزار تن آرد استان تهران نیز در البرز تولید و تأمین می‌شود.

انتهای پیام/2302/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول