اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رمز کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)

رزمایش امر به معروف و نهی از منکر در البرز آغاز شد

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز از آغاز رزمایش امر به معروف و نهی از منکر با رمز کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در این شهرستان خبر داد.

رزمایش امر به معروف و نهی از منکر در البرز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، داود بهرامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در حاشیه برگزاری مانور امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مانور بزرگ امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان البرز برای دومین سال متوالی به شکل تذکر کتبی و ترویج معروفات در سطح این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: شهرستان البرز در شهر الوند به عنوان پایلوت امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین شناخته شده‌ است چرا که الوند با حضور مردم انقلابی، مؤمن و ولایت‌مدار به شایستگی می‌تواند این مهم را به سرانجام برساند.

فرمانده سپاه البرز ادامه داد: مأموریت ستاد احیای امر به معروف امسال بیشتر قول حضور در ادارات، اصناف و مراکز مختلف است به طوری که صبح امروز رزمایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر شهرستان البرز با رمز کریم اهل بیت امام حسن (ع) در ادارات آغاز شد.

وی ادامه داد: باید ابتدا از خودمان شروع کنیم و به همین علت با اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر در ادارات به دنبال سنجش تکریم ارباب رجوع در ادارات، اصناف، مراکز پزشکی، شرکت‌ها و هر اداره دیگری هستیم به طوری که در هر یک از این ادارات علاوه بر شورای امر به معروف یک نماینده امر به معروف و نهی از منکر نیز از این پس حضور خواهد داشت.

بهرامی خاطرنشان کرد: طرح یاوران امر به معروف و نهی از منکر در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه مدارس نیز به شکلی گسترده‌ اجرا می‌شود که هدف از آن در درجه نخست ترویج امر به معروف و نهی از منکر و بعد از آن آموزش این فریضه مهم به دانش‌آموزان و نسل آینده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: شرح مضرات منکرات که بنیان اسلام را از بین می‌برد و همچنین مزیت‌های معروفات که به زندگی انسان در دنیا و آخرت یاری می‌رساند از جمله وظایف این نمایندگان امر به معروف و نهی از منکر در مراکز مختلف است.

وی تأکید کرد: بی‌تردید فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر مختص ماه رمضان نیست و باید در طول سال استمرار داشته باشد و در شهرستان البرز نیز این مهم پیگیری می‌شود.

بهرامی اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر نیز توأمان اجرا شده است و مرحله دوم رزمایش امر به معروف و نهی از منکر شهرستان البرز بعد از ظهر امروز در سطح شهر آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه البرز یادآور شد: تخلفات رانندگی، ایجاد آلودگی‌های صوتی و اخلاقی و دیگر تخلفات این حوزه نیز در دستور کار امر به معروف و نهی از منکر شهرستان البرز قرار دارد که با ثبت این تخلفات و ارائه آن به مراجع قضایی توسط ضابطین معتمد فریضه امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه نیز به صورت پیشگیرانه پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد تابلوهای پیام مهربانی که حاوی پیام‌های امر به معروف است نیز از برنامه‌های این ستاد خواهد بود.

بهرامی تصریح کرد: هدف ما از اجرای این رزمایش امر به معروف و نهی از منکر و برنامه‌هایی این حوزه است تا با تذکر لسانی در جامعه به هیچ فردی بر نخورد و با همگانی شدن تذکر لسانی ترس و خجالت برخی افراد از این فریضه بریزد چرا که در جامعه اسلامی همه مردم باید آیینه یکدیگر باشند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، در خصوص اینکه برای مقابله با هتاکان و ضرب و شتم کنندگان آمران به معروف چه تدابیری اندیشیده شده است، اظهار کرد: این اتفاقات ناگوار که اخیراً دو مورد آن را در تهران شاهد بودیم نباید موجب شود تا فریضه امر به معروف در جامعه ‌کمرنگ شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر جان و همت خود را در این مسیر گذاشتند چرا که الگوی آنها در این زمینه رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس است و اگر بنا بود با این تهدیدات به سادگی کنار بکشیم هشت سال دفاع مقدس با آن عظمت رقم نمی‌خورد.

وی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک کار فرهنگی زمان‌بر و هزینه‌بر است که باید برای به ثمر نشستن نتایج آن آینده‌نگر بود.

انتهای پیام/2667/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول