اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پایبندی قاهره به صلح با اسرائیل؛ شرط آمریکا برای ادامه کمک نظامی به مصر

درحالیکه قانون آمریکا کمک نظامی به ارتش کشوری که کودتا کرده است را ممنوع می‌کند، کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا ادامه کمک نظامی به مصر را مشروط بر برگزاری انتخابات آزاد و پایبندی قاهره به پیمان صلح با اسرائیل کرد.

پایبندی قاهره به صلح با اسرائیل؛ شرط آمریکا برای ادامه کمک نظامی به مصر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا پیشنهاد ادامه کمک های نظامی دولت واشنگتن به مصر به ارزش 1.3 میلیارد دلار برای سال آتی میلادی را در قالب لایحه ای که هدف از آن اعمال کاهش های عمیق در هزینه های بین المللی دولت واشنگتن است، مطرح کرده است.

در پیش نویس این لایحه که از سوی رهبران جمهوریخواه کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان مطرح شده، شرایطی برای کمک نظامی آمریکا به مصر در نظر گرفته شده است؛ از جمله این شرایط برنامه ریزی و برگزاری انتخابات در مصر و احترام قاهره به پیمان صلح 1979 با رژیم صهیونیستی است.

رویترز نوشت که این لایحه پیشنهادی نیازمند این است که مصر تعهد خود را به یک دموکراسی کثرت گرا و فراگیر از طریق برنامه ریزی یک انتخابات آزاد و عادلانه و محافظت از آزادی بیان و تجمع و مذهب مردم این کشور نشان دهد.

قانون طرح شده توسط این کمیته در مجلس نمایندگان در اقدامی که ناشی از تقلای واشنگتن برای واکنش به تحولات مصر است، شامل کمک اقتصادی 250 میلیون دلاری سالانه آمریکا به مصر نمی شود و تخصیص این میزان بودجه در سال مالی 2014 میلادی آمریکا که از اول اکتبر سال جاری آغاز می شود، لحاظ نشده اما به طور خاص نیز تخصیص چنین بودجه ای منع نشده است.

رویترز نوشت که کل تخصیص بودجه انجام شده برای عملیات های دولتی و خارجی آمریکا برابر با 34.1 میلیارد دلار است که این میزان بودجه در مقایسه با سال گذشته میلادی، 8 میلیون دلار معادل 19 درصد کاهش داشته است و از سطح فعلی هزینه ها نیز 6 میلیارد دلار کمتر است که این کاهش نشان دهنده کاهش های عمیق بودجه دولت واشنگتن است.

کمیته فرعی تخصیص بودجه سنای آمریکا که تحت کنترل دموکرات ها قرار دارد نیز قرار است اواخر ماه جاری میلادی بحث درباره نسخه پیشنهادی خود در رابطه با بودجه کمک های خارجی آمریکا را آغاز کند؛ لوایح مجلس نمایندگان و سنای کنگره آمریکا باید پیش از اینکه به امضای اوباما برسند، با یکدیگر برابر شوند.

رویترز در خبر خود آورده است که دولت واشنگتن از زمان وقوع کودتای نظامی در مصر و عزل مرسی از ادامه حکومت در این کشور، با چالش چگونگی مدیریت کمک های خارجی به قاهره روبرو شده است.

قانون آمریکا کمک نظامی این کشور به کشورهایی که در آنها کودتای نظامی رخ داده است را منع می کند و تصمیم گیری درباره اینکه آیا آنچه در مصر به وقوع پیوسته است، کودتا بوده یا خیر، به عهده اوباما و نه کنگره آمریکا است.

در این خبر آمده است که کاخ سفید تاکید کرده است که عجله ای برای قطع کمک های خود به مصر ندارد؛ گزینه های پیش روی کاخ سفید شامل ممانعت از تائید وقوع کودتای نظامی در مصر می شود تا کسب مجوز از کنگره آمریکا برای ادامه کمک ها به مصر حتی در صورت وقوع کودتا.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول