اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیری لفظی در کابینه امنیتی اسرائیل/ نتانیاهو وزیر اطلاعات را از جلسه بیرون کرد

درگیری بین دو وزیر کابینه رژیم‌صهیونیستی در جلسه شنبه شب نتانیاهو را وادار کرده است یکی از آن‌ها را از جلسه بیرون کند.

درگیری لفظی در کابینه امنیتی اسرائیل/ نتانیاهو وزیر اطلاعات را از جلسه بیرون کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز اسرائیل، اختلافات میان «یعیر لاپید» وزیر دارایی و «یوال استینیتز» وزیر اطلاعات و امور راهبردی اسرائیل بار دیگر در جلسه شنبه شب کابینه امنیتی بروز پیدا کرده است. درگیری لفظی میان این دو نهایتا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر را مجبور کرده است که استینیتز را از جلسه بیرون کند.

آنطور که کانال 2 تلویزیون اسرائیل گزارش داده، این جدل زمانی رخ داده است که بحث کاهش بودجه وزارت جنگ اسرائیل در کابینه امنیت مطرح شده است. استینیتز هم‌حزبی نتانیاهو در «لیکود» است و در کابینه قبلی او وزیر دارایی بود. وی یکی از مدعوین به جلسه شنبه شب کابینه امنیتی اسرائیل بوده است.

حضور استینیتز در جلسه کابینه با اعتراض جانشین او در وزارت دارایی یعنی لاپید مواجه شده است. اعتراض لاپید از آن جهت بوده است که وزیر اطلاعات و امور راهبردی جزو اعضای معمول کابینه امنیتی نیست و نباید در جلسات حضور داشته باشد. به همین دلیل، لاپید از استینیتز خواسته است که جلسه را ترک کند، اما استینیتز از این کار خودداری کرده است.

بنا بر این گزارش، لاپید خشمگین سپس به کنایه گفته است که اگر استینیتز می‌تواند در این جلسه حضور داشته باشد، «یاکوف پری» هم باید به جلسه بیاید. پری رئیس سابق «شین‌بت» (اداره امنیت و اطلاعات داخلی اسرائیل) و هم حزبی لاپید در حزب «یش عاتید» است.

او رو به استینیتز گفته است: سابقه او (پری) در بحث امنیت ملی از همه ما بیشتر است. او در بحث‌های اقتصادی هم از استینیتز بیشتر می‌فهمد.

با پافشاری استینیتز بر حضور در جلسه، لاپید از نتانیاهو خواسته است که وی را از جلسه بیرون کند. وی گفته است: آقای نخست‌وزیر، قرارداد قرارداد است و قانون قانون.

نهایتا نتانیاهو از استینیتز خواسته است که جلسه را ترک کند. نتانیاهو به او گفته است: یوال، لطفا برو بیرون، من تا یک ساعت دیگر تماس می‌گیرم تا در جلسه بعدی حضور داشته باشی.

به نوشته تایمز اسرائیل، استینیتز در حین خروج زیر لب غر و لندکنان گفته است: به من چکار دارند؟ چطور می‌توانند این رفتار را با من داشته باشند؟

استینیتز و لاپید اخیرا بر سر نحوه کاهش بودجه و مدیریت اقتصاد اسرائیل با هم اختلافات جدی داشته‌اند. لاپید زمانی که وزارت دارایی را از استینیتز تحویل گرفت، وی را به عدم تعهد متهم کرده و گفته بود که وی اسراییل را به «بدهی عظیم» مواجه کرده است.

استینیتز یکی از وزرای نزدیک به نتانیاهو است، اما رأی پایین وی در حزب «لیکود» موجب شده تا نتانیاهو نتواند به او یکی از وزراتخانه‌های کلیدی را بدهد و همین امر منجر به خروج او از وزارت دارایی شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول