اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری:

اصفهان کمترین آمار کشوری را در بیماری هپاتیت دارد

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: اصفهان به دلیل داشتن بهداشت بالا کم‌ترین آمار در بیماری هپاتیت را به خود اختصاص داده است.

اصفهان کمترین آمار کشوری را در بیماری هپاتیت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهروز عطایی صبح امروز در جمع خبرنگاران در مورد روز جهانی هپاتیت اظهار کرد: روز جهانی هپاتیت ویروسی، هر سال در دنیا در ارتباط با این بیماری برگزار می‌شود و در ایران برای نخستین بار است که این روز از اهمیت خاصی برخوردار شده که کشور ایران به دنیا ثابت کند که کشور ایران از نظر آمار بهداشتی در مرحله خوبی به سر می‌برد.

وی در ادامه در مورد تاسیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری تصریح کرد: این مرکز علمی در سال 1373 تاسیس شد و موافقت اصلی و اصولی خود را طی یک سال بعد دریافت کرد و در نظر دارد هر ساله روز جهانی خبرنگار و هپاتیت را گرامی دارد و تحقیقات علمی را در این مرکز روز به روز بیشتر کند.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری در مورد بیماری هپاتیت ویروسی افزود: هپاتیت ویروسی به بیماری گفته می‌شود که ویروس‌های ایجاد کننده آنها کشش شدیدی به سلول‌های کبدی دارند و سبب تورم کبد و اختلال در اعمال آنزیماتیک آن می‌شوند.

وی مهم‌ترین عامل هپاتیت را مصرف مشروبات الکلی دانست و بیان کرد: از مهم‌ترین عوامل هپاتیت ویروسی افراط در مصرف الکل است و عامل دیگر در هپاتیت عوامل جنسی و باکتری‌ها و در نهایت ویروس‌ها است.

عطایی در مود ویروس‌های اصلی این بیماری اضافه کرد: ویروس‌های اصلی این بیماری A،B،C،D،E است که این ویروس‌ها با کبد درگیر شده و هپاتیت را در کبد گسترش می‌دهند و شایع‌ترین ویروسی که در بدن گسترش می‌یابد، هپاتیت ویروسی است.

وی در مورد آمارهای این بیماری در اصفهان گفت: در سال 1383 مطالعاتی در مورد این بیماری انجام شد که مبتلایان این بیماری در کودکان تا سن 15 سال 13.6 درصد آلوده به هپاتیت A بوده که این تحقیقات به صورت خوشه‌ای انجام گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری در پایان تاکید کرد: علایم بالینی این بیماری شبیه به آنفلوانزای ویروسی است و فرد دچار تب و لرز شدید، گلو درد، شکم درد و سرفه شده که این علایم ممکن است تا دو هفته طول به طول بیانجامد و در نهایت فرد دچار یرقان یا همان زردی شود و در فرم مزمن این بیماری دارو برای افراد لازم است.

انتهای پیام/2301/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول