اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سفره‌ احسان با الهام از سیره امام حسن (ع)

با الگو گرفتن از امام حسن مجتبی (ع) می‌توان سفره‌های اطعام را گسترش داد، زیرا این امام الگویی برای نیکوکاران است.

سفره‌ احسان با الهام از سیره امام حسن (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، ماه رمضان به نیمه خود رسید‌ و میلاد امام حسن مجتبی (ع) زیبایی این شب‌های پر برکت و نورانی را دو چندان کرده است.

همه سعی می‌کنند که در این روزهای ماه رمضان تا جایی که ممکن است، سفره‌های افطاری پهن کنند و در این روزها بیشتر از همه وقت‌ها به یاد نیازمندان باشند و به آنها کمک کنند و با انجام این کارها نشان می‌دهند که از ائمه اطهار (ع) الگو می‌گیرند و همیشه رفتارهای آنها را سرلوحه کارهای خود قرار می‌دهند.

در این روزها، روزه‌داران با الهام گرفتن از سیره امام حسن (ع) سفره‌های احسان را گسترش می‌دهند، تا بر سر این سفره‌های ساده اما پر از صمیمیت و همدلی بتوانند نیازمندان را اطعام کنند.

در این ماه گویی همه به رقابت مشغول هستند، رقابتی که همه سعی می‌کنند، تا از هر لحظه این ماه بهترین بهره را ببرند و ذخیره‌ای برای آخرت خود بردارند، چرا که شاید چینین روزهایی تکرار نشوند.

گسترش دادن سفره‌های اطعام باعث خیر و برکت در زندگی افرادی می‌شود که از امام حسن (ع) الگو می‌گیرند.

یک خیر بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: هر ساله در شب میلاد کریم اهل بیت (ع) سفره افطاری را برای نیازمندان در منزل خود پهن می‌کنم و در طول سال همیشه منتظر چنین شبی هستم و در این شب احساس می‌کنم، بیشتر از همه لحظه‌های زندگی به خداوند نزدیک شده‌ام.

این خیر بروجردی دوست نداشت که نامی از او برده شود، افزود: حدود سه سال است که من این برنامه افطاری بین نیازمندان را اجرا می‌کنم و با اجرای این برنامه شاهد بوده‌ام که نه تنها از اموال من کاسته نشده بلکه روز به روز بر مال و ثروتم افزون شده و خیر و برکت در زندگی من روز روز در حال افزایش است.

وی بیان کرد: برای برپایی این سفره‌ها تنها یک نیت خالصانه و دل را دریایی کردن می‌خواهد و امیدوارم که خداوند این کار خیر را از ما بپذیرد.

این بانوی خیر تصریح کرد: وقتی که بر سر سفره اطعام در کنار ایتام و نیازمندان می‌نشینم، حاضر نیستم این لحظه‌ها را با هیچ چیز عوض نمایم و همچنین در کنار آنها قرار گرفتن باعث می‌شود که صبر من در زندگی افزون شود.

وی اضافه کرد: همچنین 10 نفر از ایتام را زیرپوشش خود قرار داده‌ام و همه کارهایی را که برای دو فرزند خود انجام می‌دهم، برای آنها نیز انجام می‌دهم و از خدا می‌خواهم تا توفیق دهد و سال به سال بتوانم این کار خیر را گسترده‌تر انجام دهم.

در ادامه رئیس کمیته امداد بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: افرادی که سفره‌های احسان را ‌گسترش می‌دهند، از اجر و ثواب بی‌شماری برخوردار هستند و باعث خیر و برکت در زندگی آنها می‌شود.

علی معظمی اضافه کرد: افرادی که در گستراندن این سفره‌ها و کمک به نیازمندان تلاش می‌کنند، پاداش آنها در نزد خداوند محفوظ است.

وی تصریح کرد: در هفته اطعام نیازمندان امسال 500 نفر در بروجرد اطعام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یتیم‌نوازی در اسلام از اهمیتی خاص برخوردار است، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ایتام تحت پوشش در بروجرد یک هزار و 56 نفر و تعداد حامیان این ایتام دو هزار و 239 نفر هستند.

معظمی اضافه کرد: مشارکت مردم در این کارهای خیر سال به سال افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد، ماه مبارک رمضان ماه  رحمتی است که بالاتر از سفره احسان، سفره میهمانی خداست تا همه از آن بهره لازم را برده و شکر الهی به جای آورند.

گزارش مرجان سلیمانی

انتهای پیام/85003/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول