اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه سمنان:

سخنرانان دلایل دوری قرآن از تحریف را برای مردم بازگو کنند

استاد دانشگاه سمنان گفت: سخنرانان در ماه مبارک رمضان باید دلایل دوری قرآن از تحریف را برای مردم بازگو کنند.

سخنرانان دلایل دوری قرآن از تحریف را برای مردم بازگو کنند

حجت ‏الاسلام والمسلمین محمود محمودی امروز در حاشیه حضور در جمع پاسداران و سربازان سپاه ناحیه سمنان در حسینیه شهدا در گفت‏ وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان در پاسخ به این سئوال مهم‏ترین وظیفه مبلغان دینی و سخنرانان در ماه مبارک رمضان در مقابل قرآن کریم چیست، اظهار کرد: سخنرانان در ماه مبارک رمضان باید به صورت ریشه‏ ای به مباحث قرآنی بپردازند.

وی تصریح کرد: مبلغان دینی باید در مجالس مختلف، دلایل دوری قرآن از تحریف را برای مردم بازگو کنند و اثرات کلام الهی را در زندگی برای همگان ملموس سازند. 

مردان بزرگ نباید از حرف‏های مردم هراسی به دل راه دهند

استاد دانشگاه سمنان همچنین در جمع پاسداران و سربازان سپاه ناحیه سمنان گفت: کارهای بزرگ از عهده مردان بزرگ برمی‏ آید و آنها از طرف خداوند نماینده هستند، بنابراین برای انجام مأموریت خود نباید از حرف‏ها و جوسازی‏های مردم هراسی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏ الاسلام والمسلمین محمود محمودی در جمع پاسداران و سربازان سپاه ناحیه سمنان که در حسینیه شهدا برگزار شد، اظهار کرد: انسان‏های بزرگ دارای ارزش والایی در نزد خداوند هستند که باید دستورات الهی را بدون ترس و واهمه‏ ای به دیگران منتقل کند، زیرا ترس مانع از انجام کارهای آنها می‏شود.

وی افزود: کسانی که از طرف خدا نماینده هستند، باید در انجام کارها اخلاص و قاطعیت داشته باشند، زیرا در اجرای فرامین الهی کوتاهی جایز نیست و خداوند سمیع، علیم، قادر و آگاه به اعمال بندگان است.

استاد دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: خداوند به تناسب رشد عقلی و درک مردم برای آنها پیامبری را انتخاب می‏‏کرد تا اینکه به پیامبراکرم (ص) رسید و قرآن را بر قلب آن بزرگوار نازل کرد و این کتاب الهی بر خلاف دیگر کتب‏ها تحریف نشده است.

محمودی بیان کرد: انسان مؤمن باید همیشه به یاد خدا باشد و با اذکار او را یاد کند و بنابراین در قرآن کریم نیز آمده است که ذکر بر دو قسم است که یکی ذکر زبانی و دیگری ذکر قلبی است.

وی تصریح کرد: ذکر قلبی باعث سعادت انسان می‎شود، زیرا همه گناهانی که انسان مرتکب می‏شود، نشأت گرفته از غفلت او است و اینکه دلش به یاد خدا نیست و این سبب انجام معصیت می‏شود.

استاد دانشگاه سمنان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) ادامه داد: امام صادق فرموده در خانه‏ ای که ذکر خدا گفته شود آن خانه نورانی می‏شود و آسمان را روشن می کند مانند ستارگان که زمین را روشن می‏کنند و برکت آن زیاد می‏شود و در این خانه شیطان راه ندارد.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول