اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری نور:

قم پایلوت فرهنگی کشور است /ضعف در زیرساخت‌های برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی

معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری نور گفت: قم پایلوت فرهنگی کشور است و این جنبه فرهنگی در سطح ملی و بین‌‌المللی از اهمیت زیادی برخوردار است.

قم پایلوت فرهنگی کشور است /ضعف در زیرساخت‌های برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم محسن مسچی با اشاره به وجوه مهم و بین‌المللی قم در سطح جهان اسلام و تشیع افزود: قم پایتخت فرهنگی جهان اسلام و شیعه است بنابراین باید در همه فعالیت‌ها به این بخش توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه برنامه‌ریزی و اقدامی در قم نیازمند توجه به جنبه بین‌المللی آن است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری نور ادامه داد: باید توجه داشت که قم خاستگاه انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در سطح کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه و همچنین جنبش‌هایی در کشورهای غربی و آمریکایی است.

مسچی تاکید کرد: اکنون جنبش‌های مبارزه با امپریالیسم و ضد استکباری در سطح دنیا شکل گرفته است که ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد.

وی در ادامه سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی گفت: نمایشگاه قرآن و عترت باید از سال‌ها پیش در قم شکل می‌گرفت و این اقدام مبارک در راستای توسعه فرهنگ قرآنی است.

معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری نور ادامه داد: قم نیازمند یک مکان نمایشگاهی مناسب و ثابت برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی است تا بتواند پذیرای مهمانان و شرکت کنندگانی از سطح جهان باشد.

وی یادآور شد: در قم باید شرایطی زیرساختی برای برگزاری بین‌المللی نمایشگاه قرآنی چون بستر پذیرش مهمانان خارجی، اسکان، راهنمایان و مترجمین، سیستم حمل و نقل و حتی تابلوها فراهم شود.

وی ادامه داد: بروشورها، ویژه‌نامه‌ها، تابلوها و دیگر المان‌های شهر باید به چند زبان دنیا بوده تا برای مهمانان خارجی قابل استفاده باشد.

گفتنی است نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت قم تا چهارم مرداد ماه جاری در مجتمع ناشران قم واقع در خیابان معلم برپا بوده و علاقمندان می‌توانند هر روز از ساعت 18 تا 24 از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام/2258/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول