اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سخنگوی ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین در گفت‌وگو با فارس:

فعالیت‌های جنبش تمرد ۱۴ آگوست روحی تازه به انقلاب بحرین می‌دمد

مردم بحرین در حالی خود را برای تظاهرات و فعالیت‌های وسیع در روز ۱۴ آگوست/ ۲۳ مرداد آماده می‌کنند که یکی از فعالان سیاسی بحرین معتقد است جنبش تمرد ۱۴ آگوست روند سرنگونی آل‌خلیفه را تسریع می‌بخشد.

فعالیت‌های جنبش تمرد ۱۴ آگوست روحی تازه به انقلاب بحرین می‌دمد

به گزارش خبرگزاری فارس، ساعاتی پس از آن که جنبش «تمرد» مصر، «محمد مرسی» را از قدرت ساقط کرد و تونسی ها هم جنبشی با همین نام تاسیس کردند، جنبش تمرد بحرین نیز از مردم این کشور برای شرکت در تظاهرات 14 آگوست (23 مرداد) دعوت کرد.

جنبش « تمرد بحرین» خواستار حضور گسترده مردم در تظاهراتی به مناسبت روز 14 آگوست شد. این روز با استقلال بحرین از استعمار انگلیس نیز مصادف است.

«عبدالرئوف شایب» که سخنگوی ائتلاف 14 فوریه بحرین است از چهره‌های برجسته مخالف رژیم آل خلیفه به شمار می‌آید.

وی در مصاحبه با خبرگزاری فارس به بررسی چارچوب‌ها و اهداف جنبش تمرد بحرین پرداخت.

جنبش تمرد 14 آگوست روحی تازه در کالبد مردم بحرین می‌دمد

وی گفت: تشکیل جنبش تمرد، حاصل فراخوان گروه‌های بحرینی و احزاب سیاسی و جنبش 14 فوریه بوده که تمامی این گروه‌ها مردم بحرین را فراخواندند تا به شکلی فعال در فعالیت جنبش تمرد 14 آگوست در میدان حضور یابند. در واقع با این اقدام، روحی تازه در کالبد ملت بحرین دمیده می‌شود و موضوع بحرین بار دیگر در منطقه و جهان به جریان در خواهد آمد.

عبدالرئوف الشایب تاکید کرد: چاره‌ای جز دمیدن روحی تازه در جنبش سیاسی ملت بحرین نیست و معتقدم که از طریق تحرکاتی که در جریان تظاهرات روز 14 آگوست ایجاد خواهد شد، نشاطی دوباره در اعتراضات و تظاهرات مردم ایجاد می‌شود و جرأتی جدید برای انقلاب مردم فراهم خواهد شد تا بتواند اهداف خود را به زودی محقق کند.

آل خلیفه همچنان در تشویش و نگرانی به سر می‌برد

سخنگوی جنبش 14 فوریه بحرین در ادامه مصاحبه خود به تشدید فضای امنیتی در بحرین اشاره کرد و گفت: بدون تردید حکومت آل خلیفه همچنان در تشویش و نگرانی به سر می‌برد به همین دلیل تلاش دارد با بازداشت و زندانی کردن فعالان سیاسی، هرگونه تحرکی را سرکوب کند. در همین راستا حکومت آل خلیفه اقدام به انفجارهای ساختگی در بحرین کرده تا به کمک این نمایش، سرکوب‌ها را تشدید بخشد. انفجاری در بحرین صورت نمی‌گیرد و اگر هم صورت گرفته توسط نیروهای امنیتی بوده تا بازداشت‌ها را تشدید بخشند. شاهدان عینی بارها گفته‌اند که به هیچ وجه صدای انفجار یا اثری از انفجارهای اعلام شده توسط رژیم آل خلیفه رؤیت نکرده‌اند و مخابره اینگونه خبرها توسط رژیم آل خلیفه تنها با این هدف صورت می‌گیرد که به جهانیان اینگونه القا کند که تظاهرات کنندگان به خشونت و اعمال تروریستی گرایش پیدا کرده‌اند.

رویدادهای مصر تاثیری بر تظاهرات و فعالیت‌های مردم بحرین ندارد

وی درباره تاثیر رویدادهای اخیر در مصر به انقلاب مردم بحرین نیز گفت: جنبشی که در مصر وجود داشت به گونه‌ای دیگر بر فعالیت‌ها در بحرین انعکاس یافت اما انقلاب بحرین این امتیاز ویژه را دارد که از تاثیرات خارجی دور مانده است و تحرکات در مصر چه از نزدیک و چه از دور تاثیری بر تظاهرات و فعالیت‌های مردم بحرین نداشته است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول