اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس خبر داد

تخصیص اعتبارات ویژه برای حل مشکل خشکسالی همدان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتبارات ویژه از سوی دولت برای حل مشکل خشکسالی استان خبر داد.

تخصیص اعتبارات ویژه برای حل مشکل خشکسالی همدان

امیر خجسته امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با وزیر نیرو و تشریح مشکلات استان در ارتباط با بحث خشکسالی اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شد، گزارش ویژه‌ای در مورد خشکسالی استان در اسرع وقت تهیه و به اطلاع وزیر نیرو برسد.

وی گفت: با این اقدام وزیر نیرو وضعیت خشکسالی و میزان اعتبارات تخصیصی به منظور کاهش مشکلات ناشی از آن را به طور خاص در دولت مطرح خواهد کرد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: با این اقدام، استان همدان می‌تواند از کمک‌های خارج از شمول دولت برای کاهش مشکلات ناشی از خشکسالی بهره گیرد.

وی از دیگر دستورات ویژه وزیر نیرو در ارتباط با رفع مشکلات استان خبر داد و گفت: طبق پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته تأمین اعتبار آب شرب روستاهای حوزه انتخابیه همدان، فامنین و قهاوند از محل اعتبارت خشکسالی مد نظر قرار گرفت.

خجسته از تأمین اعتبار ویژه برای احداث شبکه برق، واگذاری کنتور و مرمت و اصلاح شبکه‌های برق سخن گفت و ابراز داشت: حل مشکل آب و برق پتروشیمی ابن سینا به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم صنعتی استان از دیگر مساعدت‌های وزیر نیرو در جریان پیگیری‌های صورت گرفته است.

وی با اشاره به تأمین بودجه 200 روستا از منابع خشکسالی گفت: تسریع در تبدیل سیستم خنک‌کننده نیروگاه شهید مفتح از تر به خشک از دیگر دستورات صادر شده از سوی وزیر بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افت ولتاژ برق در منطقه عبدالرحیم قهاوند از پیگیری برای رفع این مشکل خبر داد و افزود: اجرای خط 20 کیلووات در منطقه عبدالرحیم قهاوند در راستای رفع این معضل خواهد بود.

وی با اشاره به تأمین اعتبار توان الکتریکی مورد نیاز در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد گفت: تأمین اعتبار برای انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح و منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد از دیگر دستورات وزیر نیرو در راستای رفع مشکلات استان بود.

انتهای پیام/89002/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول