اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری در سیستان و بلوچستان

۴ میلیون نفر ساعت مهارت‌های فنی حرفه‌ای را فرا می‌گیرند

مدیرکل فنی‌ حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ‌در سال جاری قرار است چهار میلیون نفر ساعت در این استان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را آموزش ببینند.

۴ میلیون نفر ساعت مهارت‌های فنی حرفه‌ای را فرا می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد جهان‌تیغی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت ششم مردادماه روز ملی مهارت اظهار داشت: امسال در تعهدات این اداره کل قرار است 4 میلیون نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای را فرا بگیرند که این رقم در مقایسه با سال 91 کاهش یافته است.

مدیرکل فنی‌ حرفه‌ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در سال 91 بیش از 5 میلیون و 300 هزار نفر مهارت‌های فنی‌حرفه‌‌ای را فرا گرفتند.

وی عنوان کرد: این آموزش‌ها در بخش مراکز ثابت 820 هزار نفر ساعت، در زندان 127 هزار و 500 نفر ساعت، پادگان 33 هزار نفر ساعت، دانشگاه 5 هزار و 712 نفر ساعت، روستایی و عشایری 154 هزار و 700 نفر ساعت بوده است.

این مسئول اضافه کرد:‌ در سال 91، 5 میلیون و 941 هزار و 10 نفر ساعت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را آموزش دیده‌اند که معادل 108 درصد تعهداتی که داشته‌ایم در این زمینه در بخش دولتی انجام شده است.

مدیرکل فنی‌ حرفه‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بخش غیردولتی نیز 3 میلیون و 100 نفر ساعت سال گذشته آموزش دیده‌اند.

جهان‌تیغی ادامه داد:‌ در مجموع در سال 91، 9 میلیون نفر ساعت آموزش در بخش دولتی و غیر دولتی به مردم عرضه کرده‌‌ایم که نسبت به سال 90، 38 درصد رشد عملکرد داشته‌‌ایم.

وی اذعان داشت:‌ این میزان افزایش با ثابت بودن منابع اعتباری نسبت به سال 90 رخ داده است.

مدیرکل فنی‌ حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه برنامه‌های روز ملی مهارت از روز گذشته در سیستان و بلوچستان آغاز شده، به تشریح عنوان‌های روزانه این هفته پرداخت و گفت:‌ در این هفته نمایشگاهی از مهارت‌های فنی و حرفه‌‌ای در ساختمان شماره یک این اداره کل در شهرستان زاهدان در معرض بازدید عموم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول