اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای مقابله با بحران کم‌آبی

7 حلقه چاه ذخیره آب روستایی در گیلان حفر شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از حفر، تجهیز و راه‌اندازی هفت حلقه چاه ذخیره آب به منظور تقویت فشار آب شرب روستاییان این استان خبر داد.

7 حلقه چاه ذخیره آب روستایی در گیلان حفر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی ظهر امروز در جلسه کمیته بحران شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان اظهار کرد: با توجه به افزایش دما و قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و فصل گرم سال، شاهد افزایش مصرف آب آشامیدنی از طرف مشترکان در یک ماه گذشته بوده‌ایم.

وی افزود: برای تأمین و تقویت آب شرب روستاییان گیلانی، سه حلقه چاه ذخیره آب در روستاهای سرمستان و قاسم‌آباد رودسر و نارنج‌دول تالش به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان هزینه حفر، تجهیز و راه‌اندازی چاه‌های مذکور را بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد.

وی اذعان کرد: با بهره‌برداری از این چاه‌ها، فشار آب بیش از 2 هزار خانوار در 25 روستای رودسر و تالش تقویت شد.

فرامینی با اشاره به اینکه اکنون چهار حلقه چاه عمیق در روستاهای صیقل‌سرا، خطبه‌سرا، کمادول و چوبر حفر و آماده بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: 2 میلیارد و 400 میلیون ریال برای اجرای طرح آب شرب هزینه شده است.

وی تصریح کرد: به ‌زودی با راه‌اندازی این چاه‌ها، مشکل افت فشار آب بالغ بر 6 هزار خانوار در 41 روستای رضوانشهر، فومن و شفت برطرف می‌شود.

مدیرعامل آبفار گیلان، 58 هزار و 618 مشترک در 196 روستای گیلان را با تنش آبی ذکر کرد و یادآور شد: توصیه می‌شود مشترکان با صرفه‌جویی در مصرف آب شرب، فرصت استفاده از این نعمت مهم را در اختیار دیگر روستاییان قرار دهند.

وی میزان مصرف آب شرب روستاییان گیلان را از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد پنج درصدی بیان کرد.

فرامینی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، روستاییان گیلان 11 میلیون و 340 هزار و 294 متر مکعب آب شرب سالم و بهداشتی مصرف کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان میزان مصرف آب در مدت مشابه سال گذشته را 10 میلیون و 812 هزار و 462 متر مکعب ذکر کرد.

وی تصریح کرد: مصرف روزانه مشترکان آب روستایی گیلان در سال جاری برابر 100 هزار متر مکعب است که این رقم در مدت مشابه سال قبل 85 هزار متر مکعب بود. 

به گفته این مسئول، مصرف روزانه آب شرب به ازای هر خانوار روستایی در گیلان تا پایان تیر ماه امسال معادل 43 صدم متر مکعب و به ازای هر نفر روزانه 116 لیتر عنوان کرد که نسبت به سال قبل 19 درصد افزایش یافته است.

وی از برخورداری بالغ بر 890 هزار نفر در یک‌هزار و 658 روستای گیلان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی خبر داد.

انتهای پیام/84001/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول