اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

حضور «‌استراو» در مراسم تحلیف مقرون به صحت نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد حضور افرادی همچون جک استراو گفت: بیشتر اسامی مطرح شده برای حضور در مراسم تحلیف در حد شایعه بوده و مقرون به صحت نیست و وظیفه ما است که براساس قطعیات و وقایع حتمی سخن و قضاوت داشته باشیم.

حضور «‌استراو» در مراسم تحلیف مقرون به صحت نیست

عباسعلی منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب مردم در اواسط مرداد ماه جاری چنین اظهار کرد: با توجه به برگزاری بی‌نظیر انتخابات 24 خردادماه و حضور فوق‌العاده مردم در این انتخابات، مراسم تحلیف دولت آینده باید هر چه باشکوه‌تر برگزار گردد.

وی در ادامه تاکید کرد: باشکوه برگزار شدن مراسم تحلیف در مجلس نشان از قدردانی هر چه بیشتر از ملت همیشه در صحنه ایران است، چرا که آنان با مشارکت حداکثری خود در انتخابات و برگزیدن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب خود در همان مرحله اول، اعتماد و اطمینان خود را به نظام ثابت کردند.

نماینده مردم کاشان در مجلس افزود: براساس آداب و رسوم دیپلماسی در دنیا و عرصه جهانی، برگزاری مراسم تحلیف با حضور بزرگان و رجال سیاسی جهان امری عادی و پسندیده است.

وی گفت: در ارتباط با دعوت مدعوین به مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، مجلس قسمت کوچکی را برعهده داشته است و براساس رویه‌های قبل تنها مجاز به دعوت شخصیت‌های حقوقی است و هرگز از شخصیت‌هایی با عناوینی حقیقی دعوت نخواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: حضور افراد و رجال در سمت‌ها و جایگاه‌های حقوقی کشور نشان از اعتماد و اطمینان نظام به آنها است و قاعدتا حضور چنین افرادی در مراسم تحلیف بلامانع بوده و جای شک و شبه‌ای نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی فارس مبنی بر اینکه آیا تا به امروز حضور چهره‌های خاصی در عرصه بین‌المللی همچون جک استراو حتمی و قطعی شده و موضع گیری کمیسیون امنیت ملی نسبت به این موضوع چیست، گفت: در ارتباط با مبحثی که مطرح کردید باید بگویم که در کمال تاسف بازار شایعات درباره این موضوع بسیار داغ است و از گوشه و کنارهای کشور خبرهای ضد و نقیض بسیار شنیده می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: بیشتر اسامی مطرح شده برای حضور در مراسم تحلیف در حد شایعه بوده و مقرون به صحت نیست و وظیفه ما است که براساس قطعیات و وقایع حتمی سخن و قضاوت داشته باشیم.

منصوری تصریح کرد: از دیدگاه من وجود شایعه‌های زیاد مبنی بر حضور برخی از رجال و دیپلماس‌های سیاسی مطرح شده جهانی از سوی برخی روزنامه‌ها و سایت‌ها نشان از یک جنگ روانی یا جنگ تبلیغاتی است.

وی اضافه کرد: مراسم تحلیف، مراسم یک شخص نیست، بلکه جشن پیروزی ملت ایران و مراسمی برای قدردانی از حضور حماسه ساز مردم ایران در انتخابات است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان اظهار کرد: عظمت، بزرگی و هر چه باشکوه برگزار شدن مراسم تحلیف را در شان مردم باعظمت ایران دانست.

انتهای پیام/63001/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول