اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قزوین:

کوتاهی در دفاع از نظام نوعی خیانت به مردم است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران امانت‌هایی در دست ما پاسداران است که باید از آن‌ها به خوبی نگهداری کنیم.

کوتاهی در دفاع از نظام نوعی خیانت به مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی ظهر امروز در جمع پاسداران ناحیه امام سجاد (ع) قزوین اظهار داشت: عده‌ای از دانشمندان دنیا کتابی را تالیف کرده‌اند که در آن یکصد نفر از افرادی که در زندگی و سرنوشت انسان‌ها بیشترین تأثیر را داشته‌اند معرفی شده و وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام نیز یکی از افرادی است که در این کتاب به آن پرداخته می‌شود.

وی افزود: دانشمندان این موضوع را از مطالعه زندگی پیامبر اکرم (ص) دریافتند که اخلاق نورانی ایشان را به شخصیتی برجسته تبدیل کرده است نه پول و ثروت و خویشاوندان بسیار.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) تصریح کرد: رسول خدا در مدت 23 سال پیامبری خود حدود 83 یا 84 جنگ با دشمنان اسلام انجام دادند و با این وجود توانستند بیشترین تأثیرگذاری را در این مدت درگیری ها داشته‌ باشند.

رضوانی تاکید کرد: با اینکه پیامبر در این مدت مشغول جنگ بود بیشترین نقش را از لحاظ تأثیرگذاری بر روی اقشار مختلف مردم داشت.

وی سخنرانی نمی‌کرد بلکه عملا با مردم برخورد داشت و این اخلاق و رفتار ایشان بوده است که بر مردم تأثیر بسزایی می‌گذاشت.

وی ادامه داد: این سبک زندگی پیامبر تغییر در انسان‌ها را ایجاد کرد تا جایی که خداوند از پیامبر گرامی در بسیاری از موارد تعریف کرده است و برای مثال خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید اگر خدا را دوست دارید از پیامبر (ص) پیروی کنید تا خدا هم شما را دوست بدارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) اضافه کرد: پندهای بسیاری از رسول گرامی اسلام عنوان شده که عمل به آن‌ها بهشت را برای انسان تضمین می‌کند که نخستین این پندها دروغ نگفتن است چرا که دروغ‌گویی رسوایی می‌آورد و خداوند نیز در قرآن می‌فرماید: "کسانی که دروغ می‌گویند به خدا ایمان ندارند".

وی ابراز داشت: دروغ کلید هر گناهی است و همچنین موجب فقر می‌شود چرا که انسان دروغ‌گو اعتبار و اعتماد خود را در بین مردم از دست داده و ریشه بندگی او قطع می‌شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های بندگان نیکوکار این است که به وعده‌های خود عمل کنند و همچنین باید به وعده‌هایی که به همکاران، همسر و فرزندان خود می‌دهند عمل کنند.

رضوانی نزدیکترین افراد را به خدا راستگویان دانست و یادآور شد: نباید به امانتی که به انسان سپرده می‌شود خیانت کرد و اگر شیء را به انسان امانت می‌دهند باید از آن مانند اموال خودمان نگهداری کنیم چرا که کوتاهی در امانت قطعا خیانت محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران امانت‌هایی در دست ما پاسداران است که باید از آن به خوبی پاسداری کرده و بدانند که کوتاهی در این امر خیانت محسوب می‌شود.

رضوانی در خاتمه تصریح کرد: بزرگترین امانت خدا در دست انسان جوانی است که آن را باید در راه احکام خدا استفاده کرده و به همراهش ورزش، تحصیل و تهذیب را فرا گرفت نه اینکه این دوران طلایی را به بیهودگی صرف کرد.

انتهای پیام/77008/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول