اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

ایجاد مجتمع گاوداری شورقاضی در زمینی به وسعت 26 هکتار در ایوانکی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از ایجاد مجتمع گاوداری شورقاضی در زمینی به وسعت 26 هکتار در ایوانکی خبر داد.

ایجاد مجتمع گاوداری شورقاضی در زمینی به وسعت 26 هکتار در ایوانکی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، در جلسه‏ ای که صبح امروز در سازمان جهاد کشاورزی استان و با حضور رئیس و معاونان سازمان، مدیر و معاونان شعب بانک کشاورزی استان و اعضای تعاونی گاوداران شورقاضی ایوانکی برگزار شد، راهکارهای فعال‏سازی مجتمع گاوداری جدید و نحوه انتقال دام داخل روستا به آن بررسی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این نشست گفت: مجتمع گاوداری شورقاضی در زمینی به وسعت 26 هکتار و برای استقرار 41 واحد 100 رأسی گوساله‏ پرواری احداث شده و کلیه امکانات زیربنایی و آماده ‏سازی با صرف هزینه 6 هزار میلیون ریال به اتمام رسیده است.

سیدمجید موسوی گفت: این مجتمع برای استقرار دامداری‏های داخل روستا به صورت یک‏جا و متمرکز پیش‏ بینی شده است.

وی تصریح کرد: باید با تدبیر از سرمایه‏ گذاری انجام شده به نحو مطلوب استفاده شود؛ ما به دنبال مهیا کردن شرایط با مشارکت بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات به سهل‏ ترین روش و حل مشکل اصلی دامداران یعنی وثیقه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: این مشکل برای دریافت تسهیلات تا سقف 300 میلیون ریال به صورت ضمانتی با همراهی بانک قابل انجام است.

محمدرضا حاتمی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان نیز گفت: بانک در این پروژه مساعدت‏های لازم برای دریافت تسهیلات توسط بهره ‏برداران را خواهد داشت.

وی گفت: برای تسهیلات بالاتر از 300 میلیون هم می‏توان از طریق قبول محل فعالیت به عنوان بخشی از تضمین و تأمین مابقی به صورت وثیقه اقدام کرد.

وی گفت: همچنین گاوداران مجتمع فوق می‏توانند به صورت انفرادی از تسهیلات ارزان طرح توسعه نیز استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی گاوداران شورقاضی هم مشکل اصلی و مهم گاوداران برای دریافت تسهیلات بالا را تأمین وثیقه لازم ذکر کرد.

در این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر مقرر شد: کمیته کارشناسی مرکب از معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار، بانک کشاورزی و نماینده دامداران نقطه نظرات اجرایی برای تصمیم‏ گیری نهایی را ارائه دهند.

همچنین مصوب شد تا از طریق مدیریت امور اراضی سازمان واگذاری قطعات به صورت انفرادی انجام شود و متقاضیان در صورت داشتن بدهی معوق به بانک، در اسرع وقت تعیین تکلیف کنند تا برای دریافت تسهیلات جدید با مشکل مواجه نشوند.

طرح و نقشه تیپ برای احداث واحدها از سوی بخش مربوطه سازمان در اختیار شرکت تعاونی فوق قرار گیرد.

اعضای تعاونی گاوداران نسبت به ساماندهی تعاونی برای شروع کارها اقدام کنند؛ بعد از اعلام نظر کمیته کارشناسی، سقف تسهیلات هر فرد مشخص خواهد شد.

مدیریت جهاد کشاورزی گرمسار پرونده متقاضیان فوق را در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی تنظیم و برای تصویب در جلسات طرح آماده کند و بعد از قرارداد اجاره، جواز تأسیس برای ساخت و ساز صادر شود.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول