اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار خرم‎آباد:

مرمت پل شکسته شاپوری آرزوی دیرینه مردم خرم‎آباد است

شهردار مرکز استان لرستان گفت: مرمت و ساماندهی پل شکسته شاپوری آرزوی دیرینه مردم شهر خرم‌آباد است و باید همه با هم تلاش کنیم که از این اثر باستانی صیانت کنیم.

مرمت پل شکسته شاپوری آرزوی دیرینه مردم خرم‎آباد است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‎آباد، هرمز نصیری صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرداری خرم‎آباد گفت: شهر خرم‎آباد یک کلیکسیون بی‎نظیری از آثار تاریخی و فرهنگی است و همه مردم و مسئولان بایستی برای حفظ و احیای پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهر تلاش کنند.

وی افزود: شهرداری پیش از این هم اعلام نموده که برای ساماندهی محوطه باستانی پل شکسته و ایجاد مجتمع تفریحی فرهنگی در این محدوده آمادگی دارد و چنانچه زمینه آن فراهم شود، پروژه ساماندهی را کلید می‎زند.

نصیری با اشاره به اینکه اراضی این محدوده باستانی در تملک شخصی است، گفت: هرچند که پل تاریخی شاپوری در خارج از محدوده خدماتی شهرداری است، اما در صورتی که اراضی این محوطه باستانی از سوی میراث فرهنگی تملک شود و در محدوده خدماتی شهر خرم‎آباد قرار گیرد، شهرداری آمادگی دارد، در نخستین فرصت نسبت به ساماندهی این اثر باستانی همکاری‌های لازم را به عمل آورد.

وی افزود: یکی از شاخصه‎های فرهنگی شهر خرم‎آباد تعدد آثار تاریخی در محدوده شهری آن است و مردم این شهر تعلق خاطری عجیب به این آثار باستانی دارند و ما هرچه در توان داریم، باید برای حفاظت و بهره‎برداری هرچه بیشتر از این ظرفیت‎های ملی به کار ببریم.

شهردار خرم‎آباد با تأکید بر اینکه ساخت این مجتمع فرهنگی تفریحی می‎تواند یک ظرفیت ملی محسوب شود، اظهار داشت: همه ما باید با همکاری همه جانبه مردم و مسئولان سعی در حفظ این بنای جهانی داشته و آن را به عنوان یادگاری در سطح ملی و استانی حفظ کنیم.

انتهای پیام/2304/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول