اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‏ رئیس شورای فرهنگ عمومی دماوند:

مشکلات منطقه نمونه گردشگری چشمه اعلاء را قبول داریم

نایب‏ رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند با اذعان به اینکه مشکلات منطقه نمونه گردشگری چشمه اعلاء دماوند را قبول داریم، گفت: حضور بسیج در این منطقه منعی ندارد.

مشکلات منطقه نمونه گردشگری چشمه اعلاء را قبول داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری صبح امروز در حاشیه جلسه نقش شورای فرهنگ عمومی در امر به معروف و نهی از منکر که با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دماوند برگزار شد، در گفت‏‌وگو با خبرنگاران افزود: موضوع منطقه نمونه گردشگری چشمه اعلاء محور اصلی نشست امروز بود.

وی اضافه کرد: باید مشکلات موجود در این منطقه را بپذیریم و برای آن راه‌حل پیدا کنیم.

نایب‏ رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند ادامه داد: طی 20 سال حضور بنده در شهرستان دماوند چه در مقام فرمانداری و چه در مقام معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دماوند شاهد این بوده‏ام که چشمه اعلاء همیشه مشکلاتی داشته است.

افشارنادری افزود: مشکلات زیرساختی مثل بهداشت، عمران و وضع نامناسب سرویس‏های بهداشتی به دستگاه‏های متولی که شهرداری و اداره میراث و گردشگری هستند، مربوط می‏شود و این نهادها باید به تعهدات و وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

نایب‏ رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند با بیان اینکه باید در چشمه اعلاء یک مدیریت واحد کار را در دست بگیرد، تصریح کرد: در مناطق گردشگری مدیریت باید در دست بخش خصوصی باشد.

وی گفت: منظور از بخش خصوصی فقط یک سرمایه‏گذار یا حتی هیئت امنای منطقه نیست، چون هر دو مورد در منطقه موفق عمل نکرده‏اند.

افشارنادری توضیح داد: یک تعاونی متشکل از اهالی منطقه که دلسوز شهر و محله خود هستند، می‏تواند مدیریت چشمه را بر عهده گیرد.

نایب‏ رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند گفت: شرط ما برای این تعاونی این است که طرح و برنامه‏های خود را اعلام کند تا بررسی کنیم که آیا می‏تواند این کار را انجام دهد یا خیر.

افشارنادری افزود: سپردن مدیریت به این تعاونی منافاتی با وظیفه مسئولان متولی ندارد و شهرداری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری باید کماکان به وظایف خود عمل کنند.

وی همچنین به حضور بسیج و سپاه در منطقه چشمه اعلاء اشاره کرد و گفت: با حضور بسیجیان در منطقه برای برخورد با هرگونه بزه به خصوص در مناسبت‏هایی مثل ماه مبارک و به منظور جلوگیری از روزه‏خواری علنی موافق هستیم.

نایب‏ رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند تصریح کرد: حتی تنها حضور برادران و خواهران بسیجی در محوطه کفایت خواهد کرد و شاید نیاز به تذکر نباشد، چراکه خیلی‏ها با این وضع حساب کار دستشان خواهد آمد.

انتهای پیام/2568/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول