اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیله‌سوار:

ناحیه صنعتی مرزی در بیله‌سوار راه‌اندازی می‌شود

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: اولین ناحیه صنعتی مرزی استان اردبیل در منطقه روح‌کندی بیله‌سوار راه‌اندازی می‌شود.

ناحیه صنعتی مرزی در بیله‌سوار راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول زیبانژاد صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه‌ای شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: با راه‌اندازی این ناحیه صنعتی مرزی زمینه برای فعالیت مجموعه‌های تولیدی و فرآوری محصولات کشاورزی بیشتر با نگاه صادرات فراهم می‌آید.

وی با بیان اینکه شهرستان بیله‌سوار ظرفیت تولید و فرآوری محصولات متنوع بخش کشاورزی و امکان صادرات آن به کشورهای همسایه را دارد، عنوان کرد: آنچه که در این زمینه یک قابلیت بی‌نظیر به شمار می‌آید نزدیکی و همجواری شهرستان بیله‌سوار با مرز جمهوری آذربایجان است که به نظر می‌رسد در این باب سرمایه‌گذاران بتوانند با حضور و مشارکت در این ناحیه صنعتی زمینه یک حرکت تحولی را در بخش تولیدی و صنعتی فراهم آورند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار با یادآوری اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بخش صنعت از نگاه درجه سه و چهار به اولویت اصلی توسعه استان اردبیل و منطقه مرزی بیله‌سوار تبدیل شده است، افزود: هر چند اولویت اول توسعه شهرستان بیله‌سوار کشاورزی و تولید محصولات متنوع در این زمینه است اما نباید نسبت به صنایع تبدیلی و فرآوری و همچنین راه‌اندازی واحدهای تولیدی صنایع غذایی در این شهرستان بی‌توجه بوده و یا غفلت کرد.

زیبانژاد ادامه داد: ما از مسئولان ذیربط در حوزه‌های صنعتی و همچنین متولیان شهرک‌های صنعتی انتظار داریم تا ضمن حمایت از سرمایه‌گذاران با ایجاد زیر‌ساخت‌ها فضایی را فراهم کنند تا مشارکت همه جانبه آنها را در بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی شاهد باشیم.

این مسئول تصریح کرد: فعالیت ناحیه صنعتی مرزی روح‌کندی که نزدیک‌ترین منطقه به تولیدات کشاورزی و همچنین تبادلات مرزی است می‌تواند نقطه‌ سرآغازی برای توسعه و تقویت روابط تجاری و صنعتی کشورمان با کشور مقابل باشد.

پرداخت 5 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی

اما رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز از تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی با پرداخت پنج میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی استان اردبیل خبر داد.

ارژنگ عزیزی که در مراسم معارفه رئیس جدید صنعت، معدن و تجارت پارس‌آباد سخن می‌گفت، ابراز داشت: یکی از نیازهای جدی و فوری واحدهای تولیدی و صنعتی تزریق تسهیلات سرمایه در گردش و رفع مشکلات مربوط به کمبود نقدینگی است که با هدف جبران این نواقص و توسعه صنایع و بنگاه‌های صنعتی و تولیدی استان پرداخت سرمایه در گردش در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در قالب ستاد صیانت از تولید و تسهیل واحدها تاکنون چندین بنگاه اقتصادی و تولیدی و مجموعه صنعتی از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند که امیدواریم تداوم آن سبب ایجاد صدها فرصت شغلی جدید و رونق بنگاه‌های صنعتی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تداوم توزیع اقلام و محصولات کالایی مورد نیاز خانواده‌ها در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: همچنان توزیع گوشت قرمز و سفید، شکر، برنج و روغن به نرخ مصوب در حال انجام است که تا پایان ماه مبارک رمضان این توزیع ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم فرماندار پارس‌آباد نیز از توزیع اقلام اساسی و کالاهای پر‌مصرف به قیمت مصوب در پارس‌آباد خبر داد و بیان داشت: از آغاز طرح ضیافت رمضان تاکنون بیش از 60 تن مرغ منجمد، 50 تن گوشت قرمز، 200 تن شکر و 75 تن برنج تایلندی در قالب فروشگاه‌های زنجیره‌ای و رفاه و همچنین مراکز فروش بلاواسطه در پارس‌آباد عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم تقی آزاد به عنوان رئیس جدید اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پارس‌آباد انتخاب و معرفی شد.

انتهای پیام/62003/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول