اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درگیریها در مصر 4 کشته و دهها زخمی برجای گذاشت

درگیری ها بین مخالفان و موافقان محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر در مناطق مختلف این کشور دستکم 4 کشته و دهها زخمی برجای گذاشت.

درگیریها در مصر 4 کشته و دهها زخمی برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در درگیری های دوشنبه شب تا صبح سه شنبه در مرکز شهر قاهره و میدان الجیزه در جنوب غربی این شهر و شهر قلیوب چهار نفر کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

معاون رئیس بخش امداد رسانی و اورژانس وزارت بهداشت مصر گفت: یک نفر دوشنبه شب به ضرب گلوله در درگیری های بین هواداران و مخالفان مرسی در میدان التحریر و اطراف آن کشته و 26 نفر دیگر زخمی شدند. 

یک منبع پزشکی به خبرگزاری فرانسه گفت: این فرد عمر سید احمد 20 ساله است و از اعضای اخوان المسلمین نیست.

شاهدان عینی گفتند که طرفداران اخوان المسلمین تلاش کردند که وارد میدان التحریر شوند اما مخالفان مرسی که در این میدان تحصن داشتند با آنها مقابله کردند و آنها را تا خیابانهای اطراف تعقیب کردند.

شاهدان عینی دیگر گفتند: تظاهرات گروه اخوان المسلمین به سمت ساختمان دادگاه عالی قضایی درحال برگزاری بود که این تظاهرات در مسیر خود به نزدیکی میدان التحریر رسید و تحصن کنندگان در این میدان با سنگ و شیشه در ورودی آن در بخش مقر اتحادیه عرب با تظاهرات اخوانی ها مقابله کردند.

این شاهدان افزودند: طرفداران مرسی عقب نشینی کردند اما بار دیگر گردهم آمده و به تحصن کنندگان در میدان التحریر درمقابل سفارت انگلیس با سلاح های ساچمه ای حمله کردند که باعث دخالت نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک آور برای متفرق کردن تجمع کنندگان شد.

26 نفر در این درگیری ها بر اثر اصابت سنگ و گلوله های ساچمه ای زخمی شدند و خودروهای آمبولانس سریع به محل اعزام شدند و میدان التحریر و اطراف آن مملو از سنگ و تصاویر پاره شده مرسی بود.

نیروهای امنیتی توانستند به درگیری ها پایان داده و برخی برخوردهای پراکنده در اطراف میدان روی داد اما کمتر از یکساعت به موعد افطار به وقت محلی آرامش شکننده ای حکمفرما شد و نیروهای امنیتی استقرار خود را بویژه در اطراف دو سفارتخانه آمریکا و انگلیس در نزدیک میدان التحریر افزایش دادند.

یک منبع امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت: هفت نفر در نزدیک پل قصر النیل بازداشت شدند که دو نفر از آنها سلاح های ساچمه ای با خود داشتند.

نیروهای پلیس یک مرکز ایست و بازرسی در پل قصر النیل ایجاد کرده و موانع آهنی در ورودی های میدان التحریر نصب کردند.

میدان الجیزه در جنوب غربی شهر قاهره نیز دوشنبه شب شاهد درگیری های مسلحانه بین طرفداران مرسی و اهالی و دست فروشان بود. این درگیری بعد از اقدام طرفداران مرسی در بستن خیابان روی داد.

خبرگزاری خاورمیانه مصر اعلام کرد: تظاهراتی از میدان النهضه به سمت میدان الجیزه در جریان بود که باعث قطع خیابان شد و این امر به نوبه خود درگیری بین طرفداران مرسی و راننده خودروها را به همراه داشت.

یک منبع امنیتی به خبرگزاری فرانسه گفت: دستگاههای امنیتی با هماهنگی نیروهای مسلح نیرو و خودروهای نظامی به میدان الجیزه اعزام کردند تا بین گروه جوان اخوان و اهالی فاصله انداخته و درگیری را متوقف کنند و بعد از دخالت نیروهای امنیتی آرامش شکننده ای برقرار شد.

درهمین حال، سه نفر نیز در درگیریهای شدید در شهر قلیوب در شمال قاهره کشته شدند و درپی آن طرفداران مرسی جاده قاهره به اسکندریه را بستند.

یک منبع امنیتی دراین باره گفت: دو نفر به نامهای محمد یحیی زکریا محمدی 15 ساله و مصطفی عبد النبی عبدالفتاح 18 ساله به ضرب گلوله کشته شد و جسد یک نفر نیز که در جریان فرار از درگیری ها و تیراندازی با گلوله های ساچمه ای زیر چرخ های قطار له شد، پیدا شد.

خبرگزاری خاورمیانه مصر به نقل از سرتیپ محمود یسری مدیر دستگاه امنیت القلیوبیه گفت: دستگاههای امنیتی استان القلیوبیه با همکاری نیروهای مسلح و اهالی موفق شدند چهارشنبه شب جاده قاهره به اسکندریه را بازگشایی کرده و طرفداران اخوان را مجبور به پایان تجمع خود در شهر قلیوب کنند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول