اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

40 طرح صنعتی در کارگروه توسعه لرستان در کشور تصویب شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: 40 طرح صنعتی در کارگروه توسعه لرستان که با حضور رحیمی معاون اول رئیس جمهور در کشور برگزار شد، تصویب شده است.

40 طرح صنعتی در کارگروه توسعه لرستان در کشور تصویب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الله بیرانوند امشب در کارگروه اشتغال استان لرستان در خرم‌آباد با بیان اینکه این طرح‌ها متناسب با ظرفیت‌های هر شهرستان به تصویب رسیده، گفت: این طرح‌ها طرح‌های بزرگ و مادری هستند که می‌توانند در توسعه لرستان تأثیر فراوانی داشته باشند.

وی افزود: در این کارگروه 22 طرح صنایع معدنی متناسب با استان به تصویب رسیده که 12طرح آنها 100درصد توسط دولت باید اجرا شوند.

بیرانوند تصریح کرد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای طرح‌های ملی صنعتی با پیشرفت 60 درصد 400 میلیارد تومان و برای طرح‌های سرمایه در گردش 300 میلیارد تومان مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ایجاد چندین آزمایشگاه، دو پست برق در لرستان برای صنایع بزرگ و ....به تصویب این کارگروه رسیده است.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های استاندار اذعان داشت: در این جلسه مصوب شده که طی سه سال 6 هزار میلیارد تومان به استان لرستان اختصاص یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از اختصاص 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های کارگروه اشتغال لرستان خبر داد و ابراز داشت: این طرح‌ها شامل 71 طرح با اشتغالزایی 10 هزار نفر است.

در ادامه این جلسه با پرداخت 36 میلیارد و 457 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای اجرای طرح‌های اشتغالزای مصوب استان لرستان موافقت شد.

پرداخت این میزان تسهیلات برای اجرا و بهره‌برداری از 11 طرح اشتغالزا در سطح استان مصوب شده است.

این طرح‌ها در مجموع زمینه ایجاد 124 فرصت شغلی جدید و همچنین تثبیت هفت فرصت شغلی را در سطح استان فراهم می‌کنند.

این طرح‌ها بیشتر در حوزه فعالیت‌های پارک علم و فناوری از جمله وجین کن چرخ‌دار، تیغه علف تراش، ساعت دیجیتالی عقربه‌ای ال ای دی، تولید دمپایی طبی، نمونه‌سازی و تولید داروی انسولین بلند اثر که برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود، هستند.

علاوه بر این طرح‌ها شرکت پشتیبان حقوقی رویا فیلم افلاک(ساخت فیلم انیمیشن، با اعتباری بالغ بر 330 میلیون ریال و اشتغالزایی 10 نفر به تصویب رسید.

انتهای پیام/85001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول