اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‎الله علوى‌گرگانى:

کسی که به عهد خود وفا نکند دیندار نیست

مرجع بزرگ جهان تشییع با اشاره به اهمیت ادای دین و وفای به عهد گفت: کسی که به عهد خود وفا نکند دیندار نیست.

کسی که به عهد خود وفا نکند دیندار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدمحمدعلى علوى‌گرگانى عصر امروز در جمع روزه‌داران و بازاریان گرگان در مسجد جامع این شهرستان اظهار داشت: دو نشانه اهل تقوا راستگو بودن و ادای امانت است.

وی ادامه داد: نشانه سوم انسان اهل تقوا ادای امانت و وفای به عهد است که جامعه امروز ما بسیار زیاد با این مشکل مواجه است.

آیت الله علوی گرگانی با قرائت آیه‎‎ای از قرآن تاکید کرد: خداوند در قرآن فرمود بنده‎های خوب من وقتی قرار می‎گذارند وفای به عهد می‎کنند.

مرجع بزرگ جهان تشییع با اشاره به یک روایت از امام صادق(ع) افزود: بهترین مردم و محبوب‎ترین بندگان نزد خدا مردمان راستگو و کسانی هستند که نمازها و روزه‎هایشان را درست بجای بیاورند.

وی ادامه داد: انسان‎های درست و با ایمان هرچه را که خداوند واجب کرده است رعایت کرده و در ادای امانت پرتلاش هستند.

آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: هرکسی که امانتی به دستش بدهند و با مراقبت به صاحبش برگرداند هزار حلقه آتش را از گردن خود باز کرده است.

وی تاکید کرد: زمانی که امانتی به انسان سپرده می‎شود شیطان به صد نوکر خود ماموریت می‎دهد تا او را وسوسه کند که امانت را رد نکند.

مرجع بزرگ جهان تشییع افزود: انسان باید دقت کند زمانی که در فکر او می‎آید که در ادای امانت سهل‎انگار باشد بداند که این شیطان است که به سراغ او آمده است.

اگر وفای به عهد باشد نیازی به ضامن نیست

این مرجع بزرگ تقلید خاطر نشان کرد: یکی از دلایل مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه ما نبودن بر پیمان و قولی است که به کسی می‎دهیم.

علوی‌گرگانی گفت: انسان با ایمان انسانی است که اگر حتی بر موضوع کوچکی به کسی قول می‎دهد بر حرف و قول خود بماند.

وی ابراز داشت: اگر اینطور باشد دیگر به ضامن و چک و سفته نیازی نیست، و این بسیار ناگوار است با وجود تعیین ضامن باز شخص بر قول خود ایستادگی نمی‎کند و خلف وعده دارد.

خوشبختی جوان به دعای پدر و مادر است

مرجع بزرگ جهان تشییع در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به جوانان توصیه می‎کنم به پدر و مادر خود احترام بگذارند.

وی افزود: خوشبختی زندگی هر جوانی به دعای پدر و مادر است.

آیت الله علوی‌گرگانی بیان کرد: فرزندان وظیفه دارند حتی اگر پدر و مادر در برابر آنها خوب رفتار نکردند باز هم به او احترام بگذارند.

متاسفانه در جامعه امروز جوان‎ها میزان احترام به پدر مادر را در عمل و رفتار آنها می‎بینند و اگر پدر و مادر خوب رفتار کنند آنها نیز خوب رفتار می‎کنند در غیر این صورت آنها بدرفتار می‎شوند.

آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه در دین تاکید فراوانی بر احترام فرزندان به پدر مادر شده اظهار داشت: این بر این مبنا نیست که پدر و مادر هر نوع رفتاری با فرزند داشته باشد و آنها هم باید با فرزند درست رفتار کنند.

وی در پایان ابراز داشت: همانطور که پدر و مادر فرزند را آق می‎کنند پدر و مادر هم نباید کاری کنند که دل فرزند را به درد بیاورند تا مورد آق فرزندان قرار گیرند.

انتهای پیام/83004/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول