اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

موضع اخوان المسلمین تهاجمی شده است/فشار اخوان بیشتر می‌شود

یکی از فعالان سیاسی در مصر تاکید کرد که اخوان المسلمین از موضع تدافعی به موضع تهاجمی تغییر موضع داده است.

موضع اخوان المسلمین تهاجمی شده است/فشار اخوان بیشتر می‌شود

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس، «سعد هجرس» از رهبران حزب التجمع مصر در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: اخوان المسلمین موفق شده در روزهای اخیر از موضع تدافعی در قبال تحولات اخیر به موضع تهاجمی دست پیدا کند.

هجرس با اشاره به اینکه اخوان با نشان دادن مظلومیت محمد مرسی، با ارائه پیشنهاد برای پایان ناآرامی‌ها از طریق توافق سیاسی در واقع در راستای تحت فشار قرار دادن دولت موقت عمل می کند.

این فعال سیاسی مصری افزود:‌ حوادث در مقابل گارد ریاست جمهوری هرچند غم انگیز بود ولی دارای ابعاد مثبتی برای اخوان المسلمین بود. همچنین کشته شدن 4 زن در درگیری‌های هفته گذشته در منصوره نیز منجر به همدردی جناح‌های مصری با اخوان شد.

این کارشناس تاکید کرد که هیچ گزینه‌ای بجز مصالحه درباره تحولات اخیر پیش رو نیست.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که گروه اخوان المسلمین مصر در بیانیه‌ای تحت عنوان «خروج از بحران» راه‌کارهای خود برای پایان تنش در کشور را اعلام کرد که یکی از بندهای آن بازگشت مرسی به قدرت است.

بر اساس این طرح «محمد مرسی» باید به قدرت باز گردد و قانون اساسی لغو شده دوباره مورد استناد قرار گیرد و مجلس شورای منحل شده فعالیت خود را از سر گیرد.

گروه اخوان تأکید کرد که همه پیامدهای کودتای نظامی باید برچیده شود و مرسی متعهد به اجرای راهکار اصلاحاتی بر اساس قانون اساسی خواهد بود که اجرای انتخابات پارلمانی و تعدیل قانون اساسی و به رأی گذاشتن آن از جمله این اقدامات اصلاحاتی خواهد بود.

اخوان المسلمین در ادامه بیانیه خود افزود: دیدگاه ما برای خروج از بحران در گفتمان همه نیروهای سیاسی و ملی بدون محدودیت در مطرح کردن مطالباتشان است و همه باید به توافق این گفتمان پایبند باشند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول