اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ابراز خرسندی انگلیس از قرار دادن شاخه نظامی حزب‌الله در لیست ترور

وزیر خارجه انگلیس که از حامیان جدی تروریست خواندن حزب‌الله بود، تصمیم امروز اتحادیه اروپا را نشانه‌ای مبنی بر اتحاد اروپایی‌ها در برابر ترور دانست.

ابراز خرسندی انگلیس از قرار دادن شاخه نظامی حزب‌الله در لیست ترور

به گزارش خبرگزاری فارس، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس با انتشار پیامی از تصمیم اتحادیه اروپا برای ورود نام شاخه نظامی حزب‌الله لبنان به لیست گروه‌های تروریستی، ابراز رضایت کرد.

انگلیس اصلی‌ترین حامی ورود نام حزب‌الله به لیست گروه‌های تروریستی بود و تلاش گسترده‌ای را برای متقاعد کردن دیگر کشورهای اروپایی انجام داد.

هیگ در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرده، تصمیم روز دوشنبه را نشانه‌ای دانست مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا در برابر ترور در این قاره متحد است.

فضا‌سازی‌ها علیه حزب‌الله پس از آن تشدید شد که دولت بلغارستان گزارش رسمی خود در مورد حادثه انفجار اتوبوس اسرائیلی‌ها در شهر «بورگاس» را منتشر کرد. در این گزارش که یک هفته پس از سفر وزیر خارجه این کشور به فلسطین اشغالی منتشر شد، ادعا شده است که حزب‌الله در پشت پرده این انفجار که به مرگ 5 اسرائیلی منجر شد، حضور داشته است.

نهایتا امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا به بهانه حضور مقاومت در سوریه و مبارزه با تروریست ها در جنگ القصیر ، به ورود شاخه نظامی حزب‌الله به لیست گروه‌های تروریستی رأی مثبت دادند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی این تصمیم را دستاوردی مهم برای دستگاه سیاست خارجی اسرائیل دانسته است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول