اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار ملایر:

بیماران مبتلا به تب مالت در ملایر بیشتر از سایر مناطق استان است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر گفت: تعداد بیماران مبتلا به تب مالت در ملایر بیشتر از سایر مناطق استان بوده و طبق اعلام شبکه بهداشت ملایر 80 درصد از بیماران مبتلا در ملایر افراد ساکن روستاها و 20 درصد در شهر ملایر است.

بیماران مبتلا به تب مالت در ملایر بیشتر از سایر مناطق استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محمدقاسم عبدلی بعداز ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در ملایر با اشاره به اینکه دو نعمت مهم امنیت و سلامت برای افراد جامعه ضروری است افزود: اگر این دو مقوله در جامعه به خطر بیفتد مشکلات زیادی به وجود می‌آید و جامعه دچار اختلال می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات بهداشتی در شهرستان ملایر اظهار داشت: یکی از مشکلات در چند سال اخیر آبیاری غیر بهداشتی سبزی‌کاری‌های شهر ملایر است که با آب‌های فاضلاب آبیاری می‌شود و تاکنون نیز اقدام خاصی  در این زمینه صورت نگرفته است.

معاون فرماندار ملایر خواستار تغییر کاربری هر چه سریعتر این اراضی شد و تصریح کرد: اگر این مشکل در ملایر حل نشود سلامت مردم این شهرستان به خطر می‌افتد.

وی دفع فاضلاب از منازل به سمت معابر عمومی و کانال‌های آبرسانی در شهر ملایر را از دیگر مشکلات ملایر برشمرد.

عبدلی بیان کرد: تاکنون 18 درصد شبکه فاضلاب در ملایر انجام شده است که مسئولان باید با جذب اعتبارات بیشتر هر چه سریعتر نسبت به انجام مابقی شبکه فاضلاب شهر ملایر اقدام کنند.

وی با اشاره به فصل گرما و شیوع بیماری تب مالت در ملایر اظهار داشت: این بیماری به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام بوده که در شهرستان ملایر از سال 88 شیوع آن بیشتر شده و نیاز است برای جلوگیری از شیوع بیشتر آن اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

معاون فرماندار ملایر تصریح کرد: تعداد بیماران مبتلا به تب مالت در ملایر بیشتر از سایر مناطق استان بوده و طبق اعلام شبکه بهداشت ملایر 80 درصد از بیماران مبتلا در ملایر افراد ساکن روستاها و 20 درصد در شهر ملایر است.

وی بر لزوم نظارت بر مراکز جمع‌آوری شیر، داشتن ناظر بهداشتی در مراکز جمع‌آوری شیر، آموزش دامداران و نظارت بر توزیع شیرهای محلی و ... را در جلوگیری از شیوع این بیماری مهم دانست.

عبدلی واکسینه کردن دام‌ها در مناطق روستایی توسط شبکه دامپزشکی ملایر را خواستار شد و افزود: در این راستا نباید از هیچ اقدامی برای سلامت مردم کوتاهی کرد.

وی بیشتر بیماری‌های مربوط به دام‌ها را از طریق دام‌های قاچاق به شهرستان برشمرد و عنوان داشت: نیروی انتظامی در این زمینه با جدیت بیشتری نسبت به کنترل ورودی‌های شهرستان اقدام کند.

معاون فرماندار ملایر در ادامه بر ساماندهی تانکرهای تخلیه چاه تأکید کرد و ابراز داشت: تخلیه این تانکرها در حاشیه شهر ملایر باعث بروز مشکلات و شیوع انواع بیماری‌ها می‌شود.

وی همچنین بر نصب شیرهای آب آشامیدنی در پارک‌های شهر ملایر و بهشت هاجر تأکید کرد و گفت: در این زمینه شهرداری و شرکت آب اقدامات لازم را برای سلامت مردم داشته باشند.

عبدلی خواستار جمع‌آوری دکه‌های بی‌توجه به رعایت موازین بهداشتی در عرضه مواد غذایی شد و خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت و درمان به کمک شهرداری باید نسبت به جمع‌آوری این دکه‌ها اقدام کند.

انتهای پیام/89013/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول