اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

غرب به دنبال حذف تنها کشور عربی مقاوم در برابر اسرائیل است

یکی از مراجع تقلید گفت: غرب تلاش می‌کند تنها کشور عربی مقاوم در برابر اسرائیل را هم نابود کند تا این رژیم به راحتی کار خود را انجام دهد.

غرب به دنبال حذف تنها کشور عربی مقاوم در برابر اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن خود که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد با اشاره به آیه «لِیَأْکُلُوا مِن ثَمَرِهِ وَمَا عَمِلَتْهُ أَیْدِیهِمْ أَفَلَا یَشْکُرُونَ» در سوره «یس» اظهار کرد: قدرت خداوند در زنده کردن مردگان در تغییر فصل‌ها از زمستان به بهار قابل مشاهده است و چنین آفریدگاری به یقین می‌تواند در روز قیامت انسان‌ها را هم زنده سازد.

وی افزود: همان‌طور که خداوند در این آیه می‌فرماید انسان می‌تواند از برکات درختان استفاده کند اما خود نقشی در ساخت آنها نداشته و باید به دلیل این همه نعمت خداوند را شکر بگوید.

این مرجع تقلید آیه «سُبْحَانَ الَّذِی خَلَقَ الْأَزْوَاجَ کُلَّهَا مِمَّا تُنبِتُ الْأَرْضُ وَمِنْ أَنفُسِهِمْ وَمِمَّا لَا یَعْلَمُونَ» را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: خدایی که از داشتن زوج و شریک منزه است در عالم آفرینش سه نوع زوج را خلق کرده؛ علم امروز متوجه شده که همه گیاهان و جانوران به صورت زوج یعنی مذکر و مونث خلق شده‌اند.

وی در ادامه برخی روایات اشتباه کتاب «صحیح بخاری» را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: هرچند این کتاب اثر خوبی است اما باید نام را حدیث بخاری گذاشت زیرا احادیث اشتباه و جعلی در آن وجود دارد.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه ممکن است موارد دیگری از زوج بودن وجود داشته باشند که انسان به آنها آگاهی نیافته است گفت: تنها خداوند از همه اسرار عالم آگاه است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه اضافه کرد: قرآن کریم علاوه بر فصاحت و بلاغت بی‌نظیرش دارای معجزات دیگری همچون اخبار علمی است که یکی از آنها همین بیان زوج بودن همه موجودات است که انسان یک‌هزار سال بعد پی به آن برد و همه اینها برای آن است که بشر عبرت بگیرد.

وی آفرینش همه موجودات به صورت زوج را یکی دیگر از دلایل معاد دانست و گفت: با توجه به مفهوم آیه «و من کلّ شیء خلقنا زوجین لعلّکم تذکّـرون» در می‌یابیم که چنین خدایی می‌تواند در روز قیامت نیز همه انسان‌ها را زنده و دادگاه الهی را برای حساب و کتاب نهایی برپا کند.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: چنانچه شخصی مانند انیشتین که به برخی اسرار آفرینش آگاهی یافته بود با آیات قرآن و روایاتی چون حدیث مفضل هم آشنایی پیدا می‌کرد ایمان می‌آورد هرچند گفته شده این فرد طی ارتباط با آیت‌الله بروجردی مسلمان شده ولی ما در آن زمان پای درس ایشان حاضر می‌شدیم و چنین مطلبی را به چشم خود ندیدیم.

این مرجع تقلید با اشاره به داستانی در ارتباط با دیدار آسید ابوالحسن اصفهانی با یک پزشک سوئدی و دلایل قانع کننده وی برای حرام بودن شراب گفت: دلایل ایشان بسیار تاثیرگذار بود و فرد غربی نتوانست سخنی بر رد آن بگوید؛ ما نیز باید به همین شیوه در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

وی افزود: امروز غرب از پیشرفت‌های چشمگیر اسلام دچار اضطراب شده و سعی می‌کند با ایجاد جنگ داخلی و ساختن گروه‌هایی چون القاعده، تکفیری‌ها و نیز مبارزه میان اخوان‌المسلمین و دیگر گروه‌ها مانع از پیشرفت دین مبین اسلام بشود و در ضمن تلاش می‌کند تنها کشور عربی مقاوم در برابر اسرائیل را هم نابود کند تا این رژیم به راحتی کار خود را انجام دهد.

انتهای پیام/78004/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول