اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیریت امور طیور جهادکشاورزی استان اصفهان خبر داد

اصفهان دارنده رتبه اول تولید گوشت بوقلمون

معاون مدیریت امور طیور جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: اصفهان با تولید 5 هزار تن گوشت بوقلمون در سال گذشته رتبه اول در این صنعت را دارد که تامین کننده 30 درصد از کل تولیدات کشور است.

اصفهان دارنده رتبه اول تولید گوشت بوقلمون

زهرا فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر در استان 45 واحد فعال پرورش بوقلمون با ظرفیتی بالغ بر 2 هزار و 300 هزار قطعه در استان موجود است که عمده این واحدها در نجف‌آباد قرار دارند.

وی ادامه داد: میزان تولید گوشت بوقلمون در سال گذشته 5 هزار تن بوده که امسال پیش‌بینی تولید بیش از 5 هزار و 500 تن را می‌دهیم که حدود 40 درصد از این تولیدات به استان‌های همجوار و به خصوص تهران صادر می‌شود.

معاون مدیریت امور طیور جهادکشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان با این میزان تولید مقام اول در کشور در تولید گوشت بوقلمون را دارد که 30 درصد از کل تولیدات کشور را تامین می‌کند.

فیضی زمان آغاز فعالیت این صنعت در استان را یک دهه اخیر دانست و افزود: بوقلمون به صورت بومی در استان و همچنین کشور پرورش ‌یافته است، اما طی یک دهه گذشته بوقلمون به صورت صنعتی و نژادهای اصلاح شده آن وارد کشور شده است.

وی اضافه کرد: شرایط و ملزومات پرورش بوقلمون مشابه مرغ گوشتی بوده و نیازمند یک سالن مسقف است و همچنین سیستم گرمایش و تهویه و شرایط جوی تحت کنترل که مدت زمان پرورش آن بین چهار تا پنج ماه است.

*با تولید بوقلمون مصرف پروتئین در سبد غذایی خانوار افزایش یافته است

فیضی در پاسخ به این سوال که تاثیر افزایش تولید این واحد صنعتی در کشاورزی چیست بیان کرد: تولید گشت بوقلمون در استان سبب تنوع در محصولات پروتئینی می‌شود و این تنوع باعث استقبال بیشتر و افزایش مصرف پروتئین در سبد غذایی خانوار می‌شود.

وی ادامه داد: از مزیت‌‌های دیگر این محصول این است که گوشت آن 40 درصد گوشت قرمز و 60 درصد گوشت سفید است و تنها گوشتی است که خاصیت هر دو را دارد.

معاون مدیریت امور طیور جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه بوقلمون مقاومت بیشتری در برابر بیماری‌ها دارد افزود: این خاصیت سبب می‌شود تا هم برای پرورش‌دهندگان مقرون به صرفه باشد به دلیل تلفات کمتر و هم به علت مصرف داروی کمتر گوشت آن کیفیت بهتری دارد.

انتهای پیام/63015/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول