اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم در جمع زائران جمکران:

علت اسلام نیاوردن مسیحیت و یهودیت تعصب و تکبر بود

استاد حوزه علمیه گفت: برخی تعصب داشتند که چرا پیامبری که خاتم انبیاست باید از عرب باشد و چرا از میان یهود نیست و به همین دلیل آن همه جنایت مرتکب شدند و خدای متعال نیز ذلت را بر آن‌ها مهر کرد.

علت اسلام نیاوردن مسیحیت و یهودیت تعصب و تکبر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میردامادیان در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران به تبیین آیاتی از سوره مبارکه بینه که در خصوص حضرت ولی عصر (عج) نازل شده، پرداخت و اظهار داشت: در حدیثی از حضرت محمد (ص) آمده است که ملائک لحظه‌ای از تلاوت این سوره شریف غفلت نمی‌کنند و خواندن آن اجر و ثواب زیادی برای تلاوت‌کننده و عمل‌کننده به فرازهای آن بیان شده است.

وی ادامه داد: در ابتدای این سوره مبارکه از مشرکین و اهل کتاب آمده است که این‌ها می‌گفتند ما دست از دینمان بر نمی‌داریم تا دین جدید با بینات و دلایل روشن بر ما عرضه شود تا آن را قبول کنیم.

استاد حوزه علمیه قم افزود: خدای متعال می‌فرماید ما رسولمان را با بینات فرستادیم ولی آنان ایمان نیاوردند، مشرکین معجزات را دیدند اما دست از شرک و کفرشان بر نداشتند، یهودیت پیامبر اکرم (ص) را می‌شناختند نشانه‌های رسول معظم اسلام در کتب آن‌ها بود ولی باز پیامبری حضرت را منکر شدند.

حجت‌الاسلام میردامادیان با اشاره به اینکه دلیل اعراض یهودیت از پذیرش رسالت پیامبر اکرم (ص) تعصب قومی آنان بود، بیان داشت: آنان تعصب داشتند که چرا پیامبری که خاتم انبیاست باید از عرب باشد و چرا از میان یهود نیست و به همین دلیل آن همه جنایت مرتکب شدند و خدای متعال نیز ذلت را بر آن‌ها مهر کرد.

وی گفت: انسان باید سعی کند این روحیه تکبر و تعصب را نداشته باشد و اگر حقیقتاً به حق رسید تسلیم آن شود، عوام اهل سنت حقیقتاً از جریانات صدر اسلام خبر ندارند، ولی علمای آنان خبر دارند و می‌دانند حق با کیست. با آن همه روایاتی که در کتاب‌هایشان در خصوص ولایت حضرت علی (ع) آورده‌اند، چرا به ایشان اعتقاد ندارند و ولایتشان را منکر می‌شوند؟

سخنران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه اگر ذره‌ای از این تکبر و تعصب در کسی باشد به بهشت راه پیدا نمی‌کند، ابراز داشت: مسیحیت نیز همین مورد را دارند، در مسئله مباهله وقتی علمای بزرگ مسیحی‌ها آمدند و با پیامبر بحث کردند و راضی نشدند کار به جریان مباهله کشید، ولی در آن روز موعود سه نفر از آنان که از همه بزرگتر بودند گفتند ما که می‌دانیم ایشان پیامبر الهی هستند و نشانه‌هایش را داریم، این ابرهایی که از بیرون مدینه می‌آید اگر ذره‌ای غافل شویم و این پیامبر و فرزندانش ما را نفرین کنند نسل مسیحیت از دنیا ریشه‌کن خواهد شد.

میردامادیان افزود: آنان گفتند اگر اسلام بیاوریم مقام و موقعیتمان را از دست می‌دهیم و به همین ترتیب از مباهله ترسیدند و کنار رفتند. سوالی که مطرح می‌شود، این است که مگر یهودیت و مسیحیت دین الهی نیستند؟ چه اشکالی دارد که کسی مسیحی و یا یهودی یا مسلمان باشد؟ اصل ایمان به خدا و روز قیامت است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید غیر از دین اسلام خدای متعال هیچ دین دیگری را قبول نمی‌کند، در ابتدای سوره مبارکه بینه به این مسئله اشاره شده است که مسیحیت و یهودیت بینات را دیدند ولی تسلیم حق نشدند و می‌گفتند مگر اسلام چه آورده است؟

استاد حوزه علمیه قم گفت: دین اسلام مسائلی را آورده که مطابق با فطرت است، این دین می‌گوید غیر از خدا کسی را نپرستید و شریک برای خدا قائل نباشید، انفاق و صدقه بدهید و نسبت به همنوعان خود بی‌تفاوت نباشید، در قرآن آمده است که این دین قیمه است، این دین محکم و پابرجا و ارزشمند است.

میردامادیان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: این دین ارزشمند، دین حضرت مهدی (عج) و حکومت آن حضرت است و اوست که دین اسلام را به معنای واقعی در عالم ظهور و بروز می‌دهد و آن وقت است که مردم متوجه می‌شوند دین اسلام چه دین با ارزش و قیمتی است و این مسئله در برنامه‌های حکومتی امام زمان (عج) کاملاً مشهود است.

انتهای پیام/78009/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول