اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توجه به مسائل جوانان به شکل امروزی

اداره ورزش و جوانان مرند با یک رئیس و یک کارمند اداره می‌شود

شهرستان مرند با 40 هزار جوان، 6 هزار ورزشکار سازمان یافته دارای کارت بیمه ورزشکاری و 45 هیئت ورزشی فعال اداره ورزش و جوانان این شهرستان با یک رئیس و یک کارشناس اداره می‌شود.

اداره ورزش و جوانان مرند با یک رئیس و یک کارمند اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهرستان مرند با وسعت 3 هزار و 286 کیلومتر مربع (7.2 درصد مساحت استان) در 60 کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان جلفا، از سمت شرق با شهرستان‌های ورزقان، از سمت غرب با استان آذربایجان‌غربی و از سمت جنوب با شهرستان شبستر هم‌مرز است.

طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان مرند دارای دو بخش به نام‌های مرکزی (شامل دهستان‌های دولت آباد، بناب، کشکسرای، میشاب، زنوزق، هرزندات غربی و هرزندات شرقی) و یامچی (شامل دهستان‌های ذوالبین و یکانات)، پنج نقطه شهری به نام‌های مرند، بناب، زنوز، کشکسرای و یامچی و 121 آبادی است.

براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390، جمعیت شهرستان مرند در حدود 240 هزار نفر (6.4 درصد جمعیت استان) و جمعیت مرکز این شهرستان 125 نفر برآورد شده است.

اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند این روزها با رئیس همراه با یک کارشناس ورزشی اداره می‌شود.

علی نجاری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند در دو طبقه ساختمان با یک رئیس و یک کارشناس اداره می‌شود.

وی اضافه کرد: اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند 10 چارت سازمانی دارد اما با یک رئیس و یک کارشناس اداره به مسائل ورزش و جوانان مرند رسیدگی می‌کند.

نجاری سرانه ورزش در شهرستان مرند را چهار میلی متر اعلام کرد و گفت: اما با این وجود شهرستان مرند 6 هزار ورزشکار سازمان یافته دارای کارت بیمه ورزشکاری و 40 هیئت ورزشی دارد.

پوشیده نیست که جوانان، بخش زنده و پویایی هر جامعه به شمار می‌آیند. شرایط موجود و آینده هر جامعه به میزان کمیت و کیفیت، پویایی و فعال بودن جوانان آن بستگی دارد. همچنین یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی و یا در حال توسعه بودن و رونما شدن تغییر در هر جامعه، وضعیت جوانان آن کشور است.

شهر 250 هزار نفری شهرستان مرند در آذربایجان‌شرقی با 50 هزار جوان مشخصه با دو کارمند اداره ورزش و جوانان چطور می‌خواهد به مسائل جوانان و ورزش این شهرستان رسیدگی کند.

همچنین بخش عمده جامعه ما را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند که در معرض آنچه تهاجم فرهنگی عنوان شده قرار داریم که با ترفندهای مختلف سعی در به انحراف کشاندن جوانان و نوجوانان دارند، برای مقابله با تهاجم فرهنگی یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب شبیخون فرهنگی و جلوگیری از نابودی سرمایه‌های دینی و ملی خود، می‌توانیم از ورزش به عنوان یکی از ابزارهای موثر در این زمینه استفاده کنیم.

اما شهرستان مرند تنها با 60 کیلومتر از مرز ایران با جمهوری خودمختار نخجوان حتی از یک استخر سرپوشیده و باز محروم است و چه کسی باید پاسخگویی این مسئله باشد.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول