اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وعده «پاور» برای عضویت غیر دائم رژیم صهیونیستی در شورای امنیت

نامزد تعیین شده از سوی رئیس جمهور آمریکا به عنوان جانشین رایس در سازمان ملل مدعی شده است که تلاش می کند تا برای رژیم صهیونیستی در شورای امنیت یک کرسی دوره ای و غیر دائم تعیین کند.

وعده «پاور» برای عضویت غیر دائم رژیم صهیونیستی در شورای امنیت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «تایمز اسرائیل»، «سامانتا پاور» نامزد تعیین شده از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا برای جانشینی «سوزان رایس» نماینده فعلی این کشور در سازمان ملل، اعلام کرده است که تلاش می کند تا برای رژیم صهیونیستی در شورای امنیت یک کرسی دوره ای و غیر دائم تعیین شود.

بر اساس این خبر، پاور در تاریخ 17 ژوئیه سال جاری میلادی به «رابرت منندز» سناتور دموکرات ایالت «نیوجرسی» و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با اشاره به اینکه از دادن کرسی شورای امنیت به رژیم صهیونیستی اجتناب شده، اعلام کرده است که از صمیم قلب متعهد می شود تا با این بی احترامی برخورد کند.

شورای امنیت سازمان ملل 15 عضو دارد که 5 عضو آن کشورهای انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آمریکا از اعضای دائمی محسوب می شوند؛ 10 عضو دیگر این شورا به مدت دو سال کرسی دارند.

شورای امنیت یکی از قوی ترین بدنه های سازمان ملل محسوب می شود که به شکل گیری قوانین بین المللی کمک می کند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که جانشین رایس، اخیرا با اشاره به اینکه آمریکا دوستی بزرگ تر از اسرائیل ندارد، مدعی شده است که در صورتی که سنا پست جدید وی در سازمان ملل را تائید کند، تلاش می کند تا تعصب های سازمان ملل علیه اسرائیل را از بین ببرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول