اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه خوارو بار و آجیل اصفهان:

قیمت پایین عامل رغبت مردم برای خرید برنج‌های وارداتی

رئیس اتحادیه خوار و بار و آجیل اصفهان گفت: به دلیل کم آبی و خشکسالی‌های اخیر کشت برنج لنجانی کاهش یافته و تمایل مردم برای خرید برنج‌های وارداتی افزایش یافته است.

قیمت پایین عامل رغبت مردم برای خرید برنج‌های وارداتی

سید مصطفی بحق در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به افزایش واردات برنج‌های خارجی اظهار کرد: رغبت مردم برای خرید برنج‌های هندی افزایش یافته و بیشتر مردم اصفهان تمایل به خرید برنج وارداتی دارند.

وی ادامه داد: به دلیل خشکسالی‌های اخیر برنج لنجان کشت کمی داشته و برنج نو در حدود یک ماه دیگر برداشت می‌شود.

رئیس اتحادیه خوار و بار و آجیل اصفهان با بیان اینکه بیشتر واردات برنج از کشور هند صورت می‌گیرد، خاطرنشان ساخت: کشورهایی مانند پاکستان، تایلند و آرژانتین نیز از جمله کشورهای دیگری هستند که برنج‌های خود را در درجه‌بندی‌های مختلف به کشورمان وارد می‌کنند.

وی در ارتباط با قیمت انواع برنج بیان کرد: قیمت برنج شمال هر کیلو از 6 هزار تومان تا 8 هزار تومان و برنج لنجان هر کیلو 6 هزار تومان می‌باشد.

بحق افزود: همچنین قیمت برنج‌های وارداتی از کیلویی 3 هزار و 500 تومان تا 5 هزار تومان متغیر می‌باشد و بستگی به کیفیت برنج دارد.

وی با اشاره به دلایل کاهش برنج لنجانی بیان کرد یکی از دلایل افزایش قیمت برنج لنجانی خشکسالی‌های پیاپی، کم آبی و افزایش فشار هزینه‌ها بر کشاورزان است.

رئیس اتحادیه خوارو بار و آجیل اصفهان به دلایل افزایش مصرف برنج‌های وارداتی اشاره کرد و افزود: برنج‌های وارداتی بسیار فراوان شده و سبب شده تا مردم تغییر ذائقه داده و بیشتر رو به سمت مصرف برنج‌های وارداتی بیاورند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل مصرف بالای برنج‌های هندی قیمت پایین‌تر آن نسبت به برنج‌های ایرانی و پخت راحت و میزان قد کشی آن است این در حالی است که برنج‌های ایرانی دارای عطر و طعم بهتری هستند.

انتهای پیام/63015/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول