اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

طرح جامعه اطفاء حریق جنگل‌ها در 5 سال تهیه شد

آتش سوزی بی‌سابقه جنگل‌های شمال کشور در این فصل سال

معاون پیشگیری و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از تهیه طرح جامع اطفاء حریق جنگل‌ها در 5 سال خبرداد و گفت: از نیمه دوم سال نیز جنگل‌های شمال کشور دچار آتش‌سوزی می‌شوند که در اتفاقی بی سابقه و به دلیل گرما و تغییر شرایط آب و هوایی در جنگل‌های شمال نیز آتش‌سوزی‌هایی در این فصل گزارش شده است.

آتش سوزی بی‌سابقه جنگل‌های شمال کشور در این فصل سال

مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس درباره آتش‌سوزی در جنگل‌های کشور اظهارداشت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها پدیده جدیدی نیست و همه ساله در این ایام دامنه‌های زاگرس و جنگل‌های حاشیه‌ای آن دچار حریق می‌شوند.

وی ادامه داد: از نیمه دوم سال نیز جنگل‌های شمال کشور دچار آتش‌سوزی می‌شوند که در اتفاقی بی سابقه و به دلیل گرما و تغییر شرایط آب و هوایی در جنگل‌های شمال نیز آتش‌سوزی‌هایی در این فصل گزارش شده است.

اکبر‌پور با بیان اینکه علت عمده آتش‌سوزی جنگل‌ها، گرم شدن هوا و تغییرات اقلیمی است، گفت: در هفته اخیر نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی فرستاده‌ایم تا عوامل اجرایی با جدیت بیشتری نسبت به اطفاء حریق‌های جنگل اقدام کنند، به منابع طبیعی و سازمان‌جنگلها و مراتع نیز بخشنامه ارسال شده که با تمام توان برای پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌ها اقدام کنند.

معاون پیشگیری و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه متولی اصلی پیشگیری از آتش‌سوزی جنگلها سازمان جنگلها و مراتع است، گفت: متاسفانه عوامل، توانمندی، تجهیزات و امکانات این سازمان متناسب با حجم کاری که در کشور برای پایش از جنگل‌ها داریم، تعریف نشده است.

اکبر‌پور خاطرنشان کرد: در حال حاضر هواپیمای آب‌پاش برای اطفاء حریق جنگل‌ها آماده است ولی مهمترین موضوع، نبود منابع مالی است.

وی بیان داشت: جهاد کشاورزی منابع مالی مناسبی برای اطفاء حریق جنگل‌ها ندارد و اعتبارات مدیریت بحران نیز در اختیار معاونت راهبردی وزارت کشور است، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید از محل توانمندی‌ها و اعتبارات خود در این خصوص هزینه کنند.

اکبرپور تصریح کرد: جنگل‌ها و مراتع سرمایه‌های ملی است و در صورتی که آسیبی ببینند 40 سال زمان می‌برد تا به شکل طبیعی خود برگردند.

وی از تهیه طرح جامع اطفاء حریق خبر داد و گفت: این طرح جامع تهیه شده و به دولت و مجلس برای تصویب ارسال شده است تا طی 5 سال آتش سوزی جنگل‌ها را در قالب پیشگیری از آتش سوزی واکسینه شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول