اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نگارش کوچک‌ترین قرآن جهان توسط مخترع کردستانی

مخترع بیجاری موفق به نگارش سی جزء قرآن کریم در 633 صفحه با قطر هفت میلیمتر برابر با یک سوم گلبول قرمز خون انسان با فناوری لیزری بر روی شیشه شده است.

نگارش کوچک‌ترین قرآن جهان توسط مخترع کردستانی

روح‌الله شریفی شهروند خلاق و مبتکر بیجاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار اظهار کرد: با نگارش این قرآن توانستم هفتمین برابر رکورد جهان اسلام را در این زمینه تغییر دهم.

 

وی با بیان چگونگی نگارش این قرآن اظهار کرد: نگارش این قرآن با استفاده از لیزری با دارا بودن توان خطای بسیار ناچیز در زمینه جراحی و بعد هم نگارش این کتاب استفاده شده است.

 

شریفی تعداد اختراعات خود را تاکنون 274 اختراع دانست و تصریح کرد: این اختراعات 3 سال رتبه ممتاز ملی و 3 سال رتبه ممتاز بین‌المللی را کسب کرده است.

 

وی نقطه بارز اختراعات و اکتشافات خود را بهره جستن از آیات قرآن، روایات و احادیث عنوان کرد.

 

*نگارش کوچک‌ترین نهج‌البلاغه جهان در یک میلی‌متر

 

وی از دیگر اختراعات و اکتشاف‌های خود را نگارش کوچک‌ترین نهج‌البلاغه جهان در یک میلی‌متر عنوان کرد.

 

مخترع توانمند بیجاری تصریح کرد: کتاب نفیس نهج‌البلاغه دارای 2 هزار و 750 صفحه است که با تکنولوژی میکروسکوپ‌های الکترونیکی قابل مشاهده بوده و به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی نگاشته شده است.

 

وی درباره کوچک‌ترین نهج‌البلاغه دنیا گفت: این کتاب کوچک اما پر محتوا و نفیس هفته آینده برای دفاعیه به ژنو و سپس بعد از یک سال قرنطینه در آنجا برای نگهداری به موزه قدس آستان قدس رضوی انتقال داده خواهد شد.

 

این مخترع کردستانی به رتبه علمی ایران در خصوص ساخت میکرولنزها اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر کشور ایران در فناوری تکنولوژی و میکرولنزها چهارمین کشور تولید کننده دنیا است و میکرولنزهایی که ما می‌سازیم تا به حال در هیچ کشوری ساخته نشده است.

 

شریفی اظهار کرد: بعد از پایان تحصیلات تکمیلی و تحقیق و پژوهش در آلمان و بازگشت به ایران علاقه وافری به ماندن در زادگاه خود داشتم به همین دلیل برای ایجاد مرکز آزمایشگاهی و مجموعه تحقیقاتی در بیجار مراجعه کردم اما با بی‌مهری مسئولان آن زمان مواجه شدم.

 

وی از اسلام به عنوان دینی کاملاً علمی نام برد و اضافه کرد: علم دریافتی از دین اسلام هیچ ضعفی ندارد و اگر بعضی مواقع قادر به تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات نیستیم به دلیل ضعف علمی بوده و اعتقادات و داشته‌های دینی ما کامل‌ترین داشته‌ها است.

 

شریفی در پایان جوانان ایرانی را به عنوان برترین نخبگان جهانی دانست و تصریح کرد: باید زمینه مساعد برای فعالیت‌های جوانان فرهیخته ایرانی خصوصاً کردستانی‌های سختکوش فراهم شود و با کشف و پرورش این استعدادها می‌توان در جهان به کسب برترین‌های اختراعات و اکتشافات دست یافته و در این زمینه در سطح بین‌المللی حرف‌ برای گفتن داشته باشیم.

 

روح‌الله شریفی نویسنده کوچک‌ترین کتاب قرآن جهان از اهالی روستای چالاب حسن‌آباد یاسوکند بیجار دارای مدرک تحصیلی دکترای پاتوبیولوژی از مخترعینی است که با ثبت 274 اختراع از افتخارات کردستان و ایران اسلامی است.

 

لازم به ذکر است؛ شریفی مخترع سختکوش بیجار گروس در حاضر دارای دو مرکز تحقیقاتی و پژوهشی در شهر بانه و کرج است.

 

انتهای پیام/79015/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول